Μία, ακόμα, από τις περίφημες «μεγάλες επενδύσεις» που θα έρχονταν στην Ελλάδα και την οποία μάλιστα είχε προαναγγείλει ως «αμερικανική επένδυση εκατοντάδων εκατομμυρίων» ο υπουργός Ανάπτυξης Αδωνις Γεωργιάδης την περασμένη εβδομάδα, τελικά καταλήγει σε ένα γειτονικό κράτος, την Βουλγαρία!
Ο υπουργός Οικονομικών της Βουλγαρίας, Emil Karanikolov, σε συνέντευξή του στην ιστοσελίδα 24chasa.bg, αποκάλυψε ότι έχει επέλθει συμφωνία στα βασικά σημεία με την Tesla του Elon Musk (φωτό) για να παράγει αυτοκίνητα ή μπαταρίες για ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε περιοχή της Βουλγαρίας.
Ο Karanikolov αποκάλυψε ότι ήδη η βουλγαρική κυβέρνηση βρίσκεται επίσης «πολύ κοντά» σε συμφωνία για την κατασκευή ανταλλακτικών της Tesla στη χώρα, αλλά ολοκληρώνονται και οι συζητήσεις για την κατασκευή ενός εργοστασίου παραγωγής αυτοκινήτων ή μπαταριών.
Η Tesla ήταν η μία από τις δύο αμερικανικές επενδύσεις τις οποίες είχε «φωτογραφήσει» ως «επερχόμενες» ο υπουργός Ανάπτυξης Α.Γεωργιάδης.
Επίσης, η Βουλγαρία έχει ζητήσει από το ευρωπαϊκό τμήμα της Hyundai να επενδύσει στη χώρα και περιμένει την απάντηση των ανθρώπων της εταιρείας.
Η ίδια η Tesla ανακοίνωσε ότι μέσα στο 2020 ότι θα βάλει μπρος τον πρώτο σταθμό φόρτισης ηλεκτρικών κοντά στο Πλόβντιβ της Βουλγαρίας.
Την ίδια στιγμή το VW Group ανακοίνωσε ότι επανεκκίνησε τις διαδικασίες για την κατασκευή του εργοστασίου της στην Σμύρνη.
Γιατί, όμως, αυτή η «κατάρα» στις ξένες επενδύσεις και ειδικά τις άμεσες;
Σύμφωνα με στοιχεία του 2018, η Ελλάδα απώλεσε 16 θέσεις στο δείκτη World Economic Forum – Competitiveness Index την περίοδο 2008-2016 –κατατάσσεται 28η σε σχέση με τις 28 χώρες της Ε.Ε. και απώλεσε 6 θέσεις στο δείκτη Doing Business της Παγκόσμιας Τράπεζας (World Bank) την περίοδο 2016/2017, ενώ καταλαμβάνει τη 27η θέση ανάμεσα στις 28 χώρες της Ε.Ε.
Η απόκλιση σε σχέση με λοιπές ευρωπαϊκές χώρες γίνεται ιδιαίτερα αντιληπτή σε επιμέρους δείκτες ανταγωνιστικότητας καθώς στην ευκολία επενδυτικής και επιχειρηματικής δραστηριοποίησης.
Ενδεικτική κατάταξη της Ελλάδας σε υπο-δείκτες:
World Bank «Επίδραση της φορολογίας στην κινητοποίηση επενδύσεων»: 137η σε 137 χώρες, έναντι ευρωπαϊκού διάμεσου που είναι η 79η θέση.
World Bank «Διοικητικά βάρη»: 130η σε 137 χώρες, έναντι ευρωπαϊκού διάμεσου που είναι η 98η θέση.
WEF «Θεσμοί»: 87η σε 137 χώρες έναντι ευρωπαϊκού διάμεσου που είναι η 47η θέση.
World Bank «Δυνατότητα χώρας να προσελκύει ταλέντα»: 133η σε 137 χώρες, έναντι Ευρωπαϊκού διάμεσου που είναι η 68η θέση.
World Bank «Ανάπτυξη συνεργατικών σχηματισμών – οικοσυστημάτων»: 121η σε 137 χώρες, έναντι Ευρωπαϊκού διάμεσου που είναι η 38η θέση.
World Economic Forum «Επίλυση δικαστικών διαφορών»: 131η σε 190 χώρες, έναντι ευρωπαϊκού διάμεσου που είναι η 32η θέση.
EU Scoreboard «Χρόνος επίλυσης διαφορών»: 964 ημέρες έναντι 271η του ευρωπαϊκού διάμεσου.
Word bank «Χρήσεις γης & μεταβιβάσεις»: 145η θέση και 10 διαδικασίες έναντι 48η θέση και 5 διαδικασίες του ευρωπαϊκού διάμεσου.
Word bank «Άδεια κατασκευής»: 58η θέση και 18 διαδικασίες έναντι 42η θέσης και 13 διαδικασιών του ευρωπαϊκού διάμεσου.
WEF «Καινοτομία»: 75η θέση έναντι 35ης του ευρωπαϊκού διάμεσου.
Καμιά απορία για την έλλειψη ξένων επενδύσεων;
Ο υπουργός Οικονομικών της Βουλγαρίας, Emil Karanikolov, σε συνέντευξή του στην ιστοσελίδα 24chasa.bg, αποκάλυψε ότι έχει επέλθει συμφωνία στα βασικά σημεία με την Tesla του Elon Musk (φωτό) για να παράγει αυτοκίνητα ή μπαταρίες για ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε περιοχή της Βουλγαρίας.
Ο Karanikolov αποκάλυψε ότι ήδη η βουλγαρική κυβέρνηση βρίσκεται επίσης «πολύ κοντά» σε συμφωνία για την κατασκευή ανταλλακτικών της Tesla στη χώρα, αλλά ολοκληρώνονται και οι συζητήσεις για την κατασκευή ενός εργοστασίου παραγωγής αυτοκινήτων ή μπαταριών.
Η Tesla ήταν η μία από τις δύο αμερικανικές επενδύσεις τις οποίες είχε «φωτογραφήσει» ως «επερχόμενες» ο υπουργός Ανάπτυξης Α.Γεωργιάδης.
Επίσης, η Βουλγαρία έχει ζητήσει από το ευρωπαϊκό τμήμα της Hyundai να επενδύσει στη χώρα και περιμένει την απάντηση των ανθρώπων της εταιρείας.
Η ίδια η Tesla ανακοίνωσε ότι μέσα στο 2020 ότι θα βάλει μπρος τον πρώτο σταθμό φόρτισης ηλεκτρικών κοντά στο Πλόβντιβ της Βουλγαρίας.
Την ίδια στιγμή το VW Group ανακοίνωσε ότι επανεκκίνησε τις διαδικασίες για την κατασκευή του εργοστασίου της στην Σμύρνη.
Γιατί, όμως, αυτή η «κατάρα» στις ξένες επενδύσεις και ειδικά τις άμεσες;
Σύμφωνα με στοιχεία του 2018, η Ελλάδα απώλεσε 16 θέσεις στο δείκτη World Economic Forum – Competitiveness Index την περίοδο 2008-2016 –κατατάσσεται 28η σε σχέση με τις 28 χώρες της Ε.Ε. και απώλεσε 6 θέσεις στο δείκτη Doing Business της Παγκόσμιας Τράπεζας (World Bank) την περίοδο 2016/2017, ενώ καταλαμβάνει τη 27η θέση ανάμεσα στις 28 χώρες της Ε.Ε.
Η απόκλιση σε σχέση με λοιπές ευρωπαϊκές χώρες γίνεται ιδιαίτερα αντιληπτή σε επιμέρους δείκτες ανταγωνιστικότητας καθώς στην ευκολία επενδυτικής και επιχειρηματικής δραστηριοποίησης.
Ενδεικτική κατάταξη της Ελλάδας σε υπο-δείκτες:
World Bank «Επίδραση της φορολογίας στην κινητοποίηση επενδύσεων»: 137η σε 137 χώρες, έναντι ευρωπαϊκού διάμεσου που είναι η 79η θέση.
World Bank «Διοικητικά βάρη»: 130η σε 137 χώρες, έναντι ευρωπαϊκού διάμεσου που είναι η 98η θέση.
WEF «Θεσμοί»: 87η σε 137 χώρες έναντι ευρωπαϊκού διάμεσου που είναι η 47η θέση.
World Bank «Δυνατότητα χώρας να προσελκύει ταλέντα»: 133η σε 137 χώρες, έναντι Ευρωπαϊκού διάμεσου που είναι η 68η θέση.
World Bank «Ανάπτυξη συνεργατικών σχηματισμών – οικοσυστημάτων»: 121η σε 137 χώρες, έναντι Ευρωπαϊκού διάμεσου που είναι η 38η θέση.
World Economic Forum «Επίλυση δικαστικών διαφορών»: 131η σε 190 χώρες, έναντι ευρωπαϊκού διάμεσου που είναι η 32η θέση.
EU Scoreboard «Χρόνος επίλυσης διαφορών»: 964 ημέρες έναντι 271η του ευρωπαϊκού διάμεσου.
Word bank «Χρήσεις γης & μεταβιβάσεις»: 145η θέση και 10 διαδικασίες έναντι 48η θέση και 5 διαδικασίες του ευρωπαϊκού διάμεσου.
Word bank «Άδεια κατασκευής»: 58η θέση και 18 διαδικασίες έναντι 42η θέσης και 13 διαδικασιών του ευρωπαϊκού διάμεσου.
WEF «Καινοτομία»: 75η θέση έναντι 35ης του ευρωπαϊκού διάμεσου.
Καμιά απορία για την έλλειψη ξένων επενδύσεων;
το είδαμε pronews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου