Τα λεγόμενα παιχνίδια «εκπαίδευσης» του μυαλού δεν παρέχουν τελικά τα οφέλη που πιστεύαμε, όπως αποκαλύπτει μια νέα έκθεση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Υγείας του Εγκεφάλου (GCBH).
Το Συμβούλιο, το οποίο αποτελείται μεταξύ άλλων από επιστήμονες και επαγγελματίες υγείας, κατέληξε ότι τα διαθέσιμα τεκμήρια δεν είναι επαρκή ώστε αυτά τα παιχνίδια να προτείνονται ως μέτρο διατήρησης της νοητικής υγείας με την πάροδο των ετών.
Αντιθέτως, οι ειδικοί προτείνουν διάφορα χόμπι που αφυπνίζουν ποικιλοτρόπως το πνεύμα ώστε να εξασφαλίσουμε την υγεία του εγκεφάλου μας σε μεγάλη ηλικία. Μάλιστα, όπως επισημαίνουν, όσο πιο νέος αρχίζει κανείς να κάνει ένα τέτοιο χόμπι τόσο περισσότερο θα ωφεληθεί αργότερα.
«Αν κάποιος παίζει ένα παιχνίδι που «εκπαιδεύει» το μυαλό μπορεί να βελτιώσει τις επιδόσεις του στο συγκεκριμένο παιχνίδι, ωστόσο η βελτίωση αυτή δεν μεταφράζεται απαραίτητα σε βελτίωση των καθημερινών νοητικών ικανοτήτων» αναφέρει χαρακτηριστικά η έκθεση, σύμφωνα με το BBC.
Μερικές από τις δραστηριότητες που προτείνουν οι ειδικοί στην έκθεσή τους είναι οι εξής: Τάι Τσι, Μαθήματα φωτογραφίας, Εκμάθηση ξένων γλωσσών, Κηπουρική, εκμάθηση μουσικού οργάνου, Πλέξιμο, μαγειρική, Εκμάθηση νέων τεχνολογιών, Δημιουργική γραφή, Kαλλιτεχνικά πρότζεκτ, Eθελοντισμός.
Σε γενικές γραμμές, οι ειδικοί συνιστούν να αναζητούμε δραστηριότητες και χόμπι που «δοκιμάζουν» τον τρόπο που σκεφτόμαστε και που προωθούν την κοινωνική αλληλεπίδραση.
Σύμφωνα με τον Τζέιμς Γκούντγουιν, επιστήμονα που εργάζεται στον μη κερδοσκοπικό οργανισμό Age UK και ο οποίος συνέβαλε στη δημιουργία του Παγκόσμιου Συμβουλίου Υγείας του Εγκεφάλου, η νοητική κατάπτωση δεν είναι «καταδίκη» όσο μεγαλώνουμε. «Είναι πολλές οι δραστηριότητες που μπορούμε να ξεκινήσουμε σήμερα και που έχουν οφέλη για τον εγκέφαλο, αρκεί να είναι κάτι καινούριο για εμάς και να απαιτούν τη συγκέντρωση και την προσοχή μας» αναφέρει και συμπληρώνει: «Μάλιστα, μπορεί να είναι δραστηριότητες που κάνουμε καθημερινά, όπως το να παίζουμε με τα εγγόνια μας, να ασχολούμαστε με τον κήπο ή να παίζουμε χαρτιά».
Κλείνοντας, ο Γκούντγουιν επισημαίνει πως «αν και ποτέ δεν είναι αργά για να μάθουμε κάτι καινούριο, το κεντρικό μήνυμα της έκθεσης είναι ότι δεν πρέπει να περιμένουμε να περάσουν τα χρόνια για να αρχίσουμε να ασχολούμαστε με την υγεία του εγκεφάλου μας».
Το Συμβούλιο, το οποίο αποτελείται μεταξύ άλλων από επιστήμονες και επαγγελματίες υγείας, κατέληξε ότι τα διαθέσιμα τεκμήρια δεν είναι επαρκή ώστε αυτά τα παιχνίδια να προτείνονται ως μέτρο διατήρησης της νοητικής υγείας με την πάροδο των ετών.
Αντιθέτως, οι ειδικοί προτείνουν διάφορα χόμπι που αφυπνίζουν ποικιλοτρόπως το πνεύμα ώστε να εξασφαλίσουμε την υγεία του εγκεφάλου μας σε μεγάλη ηλικία. Μάλιστα, όπως επισημαίνουν, όσο πιο νέος αρχίζει κανείς να κάνει ένα τέτοιο χόμπι τόσο περισσότερο θα ωφεληθεί αργότερα.
«Αν κάποιος παίζει ένα παιχνίδι που «εκπαιδεύει» το μυαλό μπορεί να βελτιώσει τις επιδόσεις του στο συγκεκριμένο παιχνίδι, ωστόσο η βελτίωση αυτή δεν μεταφράζεται απαραίτητα σε βελτίωση των καθημερινών νοητικών ικανοτήτων» αναφέρει χαρακτηριστικά η έκθεση, σύμφωνα με το BBC.
Μερικές από τις δραστηριότητες που προτείνουν οι ειδικοί στην έκθεσή τους είναι οι εξής: Τάι Τσι, Μαθήματα φωτογραφίας, Εκμάθηση ξένων γλωσσών, Κηπουρική, εκμάθηση μουσικού οργάνου, Πλέξιμο, μαγειρική, Εκμάθηση νέων τεχνολογιών, Δημιουργική γραφή, Kαλλιτεχνικά πρότζεκτ, Eθελοντισμός.
Σε γενικές γραμμές, οι ειδικοί συνιστούν να αναζητούμε δραστηριότητες και χόμπι που «δοκιμάζουν» τον τρόπο που σκεφτόμαστε και που προωθούν την κοινωνική αλληλεπίδραση.
Σύμφωνα με τον Τζέιμς Γκούντγουιν, επιστήμονα που εργάζεται στον μη κερδοσκοπικό οργανισμό Age UK και ο οποίος συνέβαλε στη δημιουργία του Παγκόσμιου Συμβουλίου Υγείας του Εγκεφάλου, η νοητική κατάπτωση δεν είναι «καταδίκη» όσο μεγαλώνουμε. «Είναι πολλές οι δραστηριότητες που μπορούμε να ξεκινήσουμε σήμερα και που έχουν οφέλη για τον εγκέφαλο, αρκεί να είναι κάτι καινούριο για εμάς και να απαιτούν τη συγκέντρωση και την προσοχή μας» αναφέρει και συμπληρώνει: «Μάλιστα, μπορεί να είναι δραστηριότητες που κάνουμε καθημερινά, όπως το να παίζουμε με τα εγγόνια μας, να ασχολούμαστε με τον κήπο ή να παίζουμε χαρτιά».
Κλείνοντας, ο Γκούντγουιν επισημαίνει πως «αν και ποτέ δεν είναι αργά για να μάθουμε κάτι καινούριο, το κεντρικό μήνυμα της έκθεσης είναι ότι δεν πρέπει να περιμένουμε να περάσουν τα χρόνια για να αρχίσουμε να ασχολούμαστε με την υγεία του εγκεφάλου μας».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου