Οικογενειακά δράματα εκτυλίσσονται καθημερινά στα γραφεία της ΔΕΗ Λάρισας από απελπισμένους συμπολίτες, οι οποίοι παρακαλούν τον μηχανισμό της επιχείρησης να μην προβεί σε διακοπή ρεύματος, λόγω ανεξόφλητων λογαριασμών.
Η αδυναμία πολλών συμπολιτών μας να αντεπεξέλθουν στις βασικές τους υποχρεώσεις διαπιστώνεται και στους λογαριασμούς της ΔΕΗ, καθώς από αρχές Μαΐου που αποσυνδέθηκε η είσπραξη του Ειδικού Τέλους Ακινήτων (χαράτσι) από την Επιχείρηση, οι εργαζόμενοι και οι συνεργαζόμενοι εργολάβοι προχωρούν σε 80-100 διακοπές ρεύματος ημερησίως. Αριθμός ρεκόρ σε σχέση με το 2011 και τα προηγούμενα χρόνια, ενώ η σκληρή αυτή πολιτική οφείλεται στην αύξηση των επισφαλειών και στην πίεση των μετόχων να περιοριστεί το οικονομικό άνοιγμα της επιχείρησης.
Ίσως χρειαστεί να αναθεωρήσουμε την αντίδρασή μας για την ένταξη του χαρατσιού στους λογαριασμούς της ΔΕΗ, καθώς όσο αυτό διαρκούσε οι εντολές ήταν ξεκάθαρες. «Δεν κόβουμε το ρεύμα». Από τις 2 Μαΐου όμως, οπότε το χαράτσι μεταφέρθηκε στις ΔΟΥ, ξεκίνησε ένα σαφάρι των ειδικών συνεργείων της ΔΕΗ να κατεβάσουν τους διακόπτες στους κακοπληρωτές ή όσους δεν προχωρούν σε διακανονισμό.
Η τακτική της ΔΕΗ και στη Λάρισα είναι να κατεβαίνουν οι διακόπτες σε παρόχους που δεν πλήρωσαν δύο συνεχόμενους λογαριασμούς. Σύμφωνα με πληροφορίες το ποσό της οφειλής δεν παίζει ιδιαίτερο ρόλο. Ορισμένες φορές οι καταναλωτές ενημερώνονται, άλλοι πάλι το καταλαβαίνουν... μόλις επιχειρήσουν να ανάψουν τους διακόπτες. Όσοι πάντως δεν πληρώσουν δύο λογαριασμούς είναι καθημερινά «υποψήφιοι» να μείνουν στο σκοτάδι.
«ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ, ΟΧΙ ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ»...
Σχετικά με τους διακανονισμούς, αυτοί συνεχώς μειώνονται σε σχέση με το παρελθόν. Οι δόσεις και ο τρόπος αποπληρωμής εξαρτάται από τις οικονομικές δυνατότητες του κάθε καταναλωτή. Η απροθυμία του καταναλωτή να προχωρήσει, ακόμη και σε διακανονισμό αποδεικνύει κυρίως την αδυναμία των συμπολιτών μας να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους. Μάλιστα έχει παρατηρηθεί ότι κάποιοι που εντάχθηκαν σε καθεστώς διακανονισμού, στη συνέχεια δεν κατόρθωσαν να παραμείνουν συνεπείς, με αποτέλεσμα η ΔΕΗ να προχωρήσει σε διακοπή ρεύματος.
Ωστόσο το μεγάλο πρόβλημα της επιχείρησης είναι ότι αρκετοί οικιακοί καταναλωτές που εμφανίζουν να έχουν ανενεργά ρολόγια, αυτό ουσιαστικά δεν συμβαίνει, καθώς λίγες μέρες μετά τη διακοπή ρεύματος και την αποχώρηση των συνεργείων της ΔΕΗ, εκείνοι με τη βοήθεια ηλεκτρολόγων ή με τη χρήση διάφορων ασφαλειών ξανασυνδέουν το ρεύμα, επιβαρύνοντας την επιχείρηση. Γι’ αυτό και οι εντολές που έχουν δοθεί από τη διοίκηση της ΔΕΗ είναι ανά τακτά χρονικά διαστήματα να γίνονται επανέλεγχοι.
Όσον αφορά στο προφίλ του οφειλέτη, έχει πάψει προ πολλού να αφορά σε άνεργους ή φοιτητές που σκοπεύουν να αποχωρήσουν από την γκαρσονιέρα. Το τελευταίο διάστημα επαγγελματίες ή οι λεγόμενοι «επώνυμοι» της πόλης, των οποίων οι επιχειρήσεις τους φαλίρισαν, προσπαθούν -διακριτικά πάντα- να ρυθμίσουν τους ανεξόφλητους λογαριασμούς.
«Η πίεση που δεχόμαστε από τον κόσμο είναι αφόρητη και η διαδικασία ψυχοφθόρα. Οικογενειάρχες που δεν είχαν δώσει ποτέ δικαίωμα, άνθρωποι που δεν τους αρέσει να χρωστούν ούτε ένα ευρώ, να ’φερε έτσι η μοίρα που αναγκάζονται να αναζητούν τρόπους ρύθμισης των οφειλών» θα μας πει απογοητευμένος υπάλληλος της επιχείρησης, ο οποίος προσθέτει χαρακτηριστικά: «Θα πρέπει να καταλάβει ο κόσμος πως ο υπάλληλος από μόνος του δεν αποφασίζει σε ποιον θα κόψει το ρεύμα, ούτε πόσο διάστημα θα του δώσει περίοδο χάριτος για να εξοφλήσει τις υποχρεώσεις του. Είμαστε υποχρεωμένοι να ακολουθήσουμε νόμους και αποφάσεις άνωθεν και αν δεν το κάνουμε, είμαστε υπόλογοι έναντι της διοίκησης».
ΓΙΑΤΙ Η ΔΕΗ «ΑΓΡΙΕΨΕ»
«Το γεγονός ότι είχε ουσιαστικά απαγορευτεί στη ΔΕΗ να κάνει διακοπές ρεύματος σε όσους δεν πληρώνουν τον λογαριασμό τους, είχε ως αποτέλεσμα να παρατηρείται έκρηξη στους ανεξόφλητους λογαριασμούς, ενώ μόλις υπήρξε κινητοποίηση τον Μάρτιο και οι υπηρεσίες ξεκίνησαν να κόβουν το ρεύμα, αυτομάτως μειώθηκαν και τα φέσια». Αυτό επισήμανε ο πρόεδρος της ΔΕΗ κ. Ζερβός λέγοντας ότι «η εξέλιξη των ληξιπρόθεσμων είναι άμεσα συνδεδεμένη με τον ρυθμό των αποκοπών οι οποίες μειώθηκαν δραματικά τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο λόγω των νομοθετικών μέτρων που σχετίζονται με τη διαδικασία είσπραξης του ΕΕΤΗΔΕ (χαράτσι). Ο κ. Ζερβός πάντως εμφανίστηκε επιφυλακτικός για το μέλλον σημειώνοντας ότι «είναι δύσκολο να διασφαλιστεί πως η τάση αυτή θα έχει μόνιμο χαρακτήρα καθώς η εξέλιξη των ληξιπρόθεσμων λογαριασμών σχετίζεται άμεσα με τις γενικότερες οικονομικές συνθήκες».
Όπως σημειώνουν τοπικά στελέχη της ΔΕΗ Λάρισας «η αλλαγή στάσης της επιχείρησης έχει βελτιώσει τα οικονομικά της καθώς αρκετοί καταναλωτές αναγκάζονται πλέον να εντάξουν την εξόφληση του λογαριασμού της ΔΕΗ πιο ψηλά στην ατζέντα του οικογενειακού προγραμματισμού, αφήνοντας για αργότερα άλλες υποχρεώσεις, όπως δίδακτρα παιδιών, σέρβις αυτοκινήτου κ.λπ.».
Η αδυναμία πολλών συμπολιτών μας να αντεπεξέλθουν στις βασικές τους υποχρεώσεις διαπιστώνεται και στους λογαριασμούς της ΔΕΗ, καθώς από αρχές Μαΐου που αποσυνδέθηκε η είσπραξη του Ειδικού Τέλους Ακινήτων (χαράτσι) από την Επιχείρηση, οι εργαζόμενοι και οι συνεργαζόμενοι εργολάβοι προχωρούν σε 80-100 διακοπές ρεύματος ημερησίως. Αριθμός ρεκόρ σε σχέση με το 2011 και τα προηγούμενα χρόνια, ενώ η σκληρή αυτή πολιτική οφείλεται στην αύξηση των επισφαλειών και στην πίεση των μετόχων να περιοριστεί το οικονομικό άνοιγμα της επιχείρησης.
Ίσως χρειαστεί να αναθεωρήσουμε την αντίδρασή μας για την ένταξη του χαρατσιού στους λογαριασμούς της ΔΕΗ, καθώς όσο αυτό διαρκούσε οι εντολές ήταν ξεκάθαρες. «Δεν κόβουμε το ρεύμα». Από τις 2 Μαΐου όμως, οπότε το χαράτσι μεταφέρθηκε στις ΔΟΥ, ξεκίνησε ένα σαφάρι των ειδικών συνεργείων της ΔΕΗ να κατεβάσουν τους διακόπτες στους κακοπληρωτές ή όσους δεν προχωρούν σε διακανονισμό.
Η τακτική της ΔΕΗ και στη Λάρισα είναι να κατεβαίνουν οι διακόπτες σε παρόχους που δεν πλήρωσαν δύο συνεχόμενους λογαριασμούς. Σύμφωνα με πληροφορίες το ποσό της οφειλής δεν παίζει ιδιαίτερο ρόλο. Ορισμένες φορές οι καταναλωτές ενημερώνονται, άλλοι πάλι το καταλαβαίνουν... μόλις επιχειρήσουν να ανάψουν τους διακόπτες. Όσοι πάντως δεν πληρώσουν δύο λογαριασμούς είναι καθημερινά «υποψήφιοι» να μείνουν στο σκοτάδι.
«ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ, ΟΧΙ ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ»...
Σχετικά με τους διακανονισμούς, αυτοί συνεχώς μειώνονται σε σχέση με το παρελθόν. Οι δόσεις και ο τρόπος αποπληρωμής εξαρτάται από τις οικονομικές δυνατότητες του κάθε καταναλωτή. Η απροθυμία του καταναλωτή να προχωρήσει, ακόμη και σε διακανονισμό αποδεικνύει κυρίως την αδυναμία των συμπολιτών μας να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους. Μάλιστα έχει παρατηρηθεί ότι κάποιοι που εντάχθηκαν σε καθεστώς διακανονισμού, στη συνέχεια δεν κατόρθωσαν να παραμείνουν συνεπείς, με αποτέλεσμα η ΔΕΗ να προχωρήσει σε διακοπή ρεύματος.
Ωστόσο το μεγάλο πρόβλημα της επιχείρησης είναι ότι αρκετοί οικιακοί καταναλωτές που εμφανίζουν να έχουν ανενεργά ρολόγια, αυτό ουσιαστικά δεν συμβαίνει, καθώς λίγες μέρες μετά τη διακοπή ρεύματος και την αποχώρηση των συνεργείων της ΔΕΗ, εκείνοι με τη βοήθεια ηλεκτρολόγων ή με τη χρήση διάφορων ασφαλειών ξανασυνδέουν το ρεύμα, επιβαρύνοντας την επιχείρηση. Γι’ αυτό και οι εντολές που έχουν δοθεί από τη διοίκηση της ΔΕΗ είναι ανά τακτά χρονικά διαστήματα να γίνονται επανέλεγχοι.
Όσον αφορά στο προφίλ του οφειλέτη, έχει πάψει προ πολλού να αφορά σε άνεργους ή φοιτητές που σκοπεύουν να αποχωρήσουν από την γκαρσονιέρα. Το τελευταίο διάστημα επαγγελματίες ή οι λεγόμενοι «επώνυμοι» της πόλης, των οποίων οι επιχειρήσεις τους φαλίρισαν, προσπαθούν -διακριτικά πάντα- να ρυθμίσουν τους ανεξόφλητους λογαριασμούς.
«Η πίεση που δεχόμαστε από τον κόσμο είναι αφόρητη και η διαδικασία ψυχοφθόρα. Οικογενειάρχες που δεν είχαν δώσει ποτέ δικαίωμα, άνθρωποι που δεν τους αρέσει να χρωστούν ούτε ένα ευρώ, να ’φερε έτσι η μοίρα που αναγκάζονται να αναζητούν τρόπους ρύθμισης των οφειλών» θα μας πει απογοητευμένος υπάλληλος της επιχείρησης, ο οποίος προσθέτει χαρακτηριστικά: «Θα πρέπει να καταλάβει ο κόσμος πως ο υπάλληλος από μόνος του δεν αποφασίζει σε ποιον θα κόψει το ρεύμα, ούτε πόσο διάστημα θα του δώσει περίοδο χάριτος για να εξοφλήσει τις υποχρεώσεις του. Είμαστε υποχρεωμένοι να ακολουθήσουμε νόμους και αποφάσεις άνωθεν και αν δεν το κάνουμε, είμαστε υπόλογοι έναντι της διοίκησης».
ΓΙΑΤΙ Η ΔΕΗ «ΑΓΡΙΕΨΕ»
«Το γεγονός ότι είχε ουσιαστικά απαγορευτεί στη ΔΕΗ να κάνει διακοπές ρεύματος σε όσους δεν πληρώνουν τον λογαριασμό τους, είχε ως αποτέλεσμα να παρατηρείται έκρηξη στους ανεξόφλητους λογαριασμούς, ενώ μόλις υπήρξε κινητοποίηση τον Μάρτιο και οι υπηρεσίες ξεκίνησαν να κόβουν το ρεύμα, αυτομάτως μειώθηκαν και τα φέσια». Αυτό επισήμανε ο πρόεδρος της ΔΕΗ κ. Ζερβός λέγοντας ότι «η εξέλιξη των ληξιπρόθεσμων είναι άμεσα συνδεδεμένη με τον ρυθμό των αποκοπών οι οποίες μειώθηκαν δραματικά τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο λόγω των νομοθετικών μέτρων που σχετίζονται με τη διαδικασία είσπραξης του ΕΕΤΗΔΕ (χαράτσι). Ο κ. Ζερβός πάντως εμφανίστηκε επιφυλακτικός για το μέλλον σημειώνοντας ότι «είναι δύσκολο να διασφαλιστεί πως η τάση αυτή θα έχει μόνιμο χαρακτήρα καθώς η εξέλιξη των ληξιπρόθεσμων λογαριασμών σχετίζεται άμεσα με τις γενικότερες οικονομικές συνθήκες».
Όπως σημειώνουν τοπικά στελέχη της ΔΕΗ Λάρισας «η αλλαγή στάσης της επιχείρησης έχει βελτιώσει τα οικονομικά της καθώς αρκετοί καταναλωτές αναγκάζονται πλέον να εντάξουν την εξόφληση του λογαριασμού της ΔΕΗ πιο ψηλά στην ατζέντα του οικογενειακού προγραμματισμού, αφήνοντας για αργότερα άλλες υποχρεώσεις, όπως δίδακτρα παιδιών, σέρβις αυτοκινήτου κ.λπ.».
Του Γιώργου Ρούστα, ''EΛΕΥΘΕΡΙΑ''
πηγή:tirnavosnews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου