Η σημερινή φιέστα της κυβέρνησης με την εγκαινίαση των έργων του Ελληνικού, παρουσία μάλιστα του ίδιου του πρωθυπουργού αλλά και μελών της τοπικής αυτοδιοικησης όπως ο δήμαρχος Γλυφάδας κ.Παπανικολάου, μπορεί να χαρακτηριστεί και ως «απάτη» αφού το έργο όχι μόνο δεν έχει ξεκινήσει αλλά δεν έχει βρεθεί καν η πλήρης χρηματοδοτησή του, ούτε έχει γίνει ακόμα η μεταβίβαση των μετοχών από το Δημόσιο (ΤΑΙΠΕΔ) στη Lamda.
Τα σημερινά εγκαίνια αφορούν απλά κάποιες εργασίες... κατεδάφισης οι οποίες έγιναν από το ελληνικό Δημόσιο με δωρεά(!) της Lamda. Συνολικά κόστισε 2,7 εκατομμύρια ευρώ, με το συμβόλαιο της κατεδάφισης να πηγαίνει στην Intrakat.
Μάλιστα προβλέπεται η κατεδάφιση μόλις 5 αυθαιρέτων κτηρίων από τα... 961, που υπάρχουν στην έκταση.
Με λίγα λόγια οι σημερινές κατεδαφίσεις δεν έχουν καμία σχέση με το υπόλοιπο έργο και θα μπορούσαν κάλλιστα να γίνουν σε... οποιοδήποτε σημείο της Αθήνας.
Ακόμα δεν έχει προχωρήσει καν η μεταβίβαση του ακινήτου στη Lamda Development για το οποίο πρέπει να πληρώσει 900 εκατ. ευρώ, με την πρώτη δόση να υπολογίζεται περίπου στα 300 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με το ενημερωτικό δελτίο της ίδιας της Lamda, εκκρεμούν ακόμη τέσσερις προσφυγές κατά αντίστοιχων ΚΥΑ (για την έγκριση των πολεοδομικών μελετών καθώς και για την έγκριση της χωρικής οργάνωσης των Ζωνών Ανάπτυξης στον χώρο του πρώην αεροδρομίου, στο Μητροπολιτικό Πάρκο και στο παράκτιο μέτωπο) που επρόκειτο να συζητηθούν στο αρμόδιο Ε' Τμήμα του ΣτΕ την 1η Απριλίου, αναβλήθηκαν λόγω πανδημίας και τελικά μετατέθηκαν για τον Σεπτέμβριο.
Εκτός όμως από τις πολυάριθμες εκκρεμείς δικαστικές & διοικητικές αποφάσεις, το σημαντικότερο είναι πως δεν έχουν βρεθεί ακόμα τα κεφάλαια, τουλάχιστον για την δεύτερη φάση της επένδυσης, δηλαδή της... ανάπτυξης του χώρου και της ανέγερσης κτιρίων, καθώς η Lamda Development αυτή τη στιγμή βρίσκεται και σε αναζήτηση συνεπενδυτών για την ανέγερση των ξενοδοχείων και των κτιρίων που της αντιστοιχούν, ενώ αναμένεται να εκδώσει και ομολογιακό δάνειο ύψους 300 εκατομμυρίων ευρώ.
Επιπλέον τον Σεπτέμβριο του 2019 αποχώρησαν οριστικά από την κοινοπραξία με τη Lamda για το Ελληνικό, τόσο οι Κινέζοι της Fosun όσοι και οι Άραβες της Eagle Hills.
Ταυτόχρονα ο διαγωνισμός για τα καζίνο έχει κι αυτός «βαλτώσει» στο ΣΤΕ με εκατέρωθεν προσφυγές τόσο της κοινοπραξίας της Hard Rock, η προσφορά της οποία απορρίφθηκε, όσο και της Mohegan-ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Μάλιστα κι εκεί η χρηματοδότηση μέρους της δεύτερης φάσης βρίσκεται υπό εξέλιξη, καθώς η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει εκδώσει ομόλογο ύψους 500 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ η Mohegan αντιμετωπίζει δυσκολίες αποπληρωμής των ήδη υπαρχουσών υποχρεώσεών της στις ΗΠΑ και προσπαθεί να διαπραγματευτεί ευνοϊκούς όρους με τους δανειστές, καθώς το 2021 «ωριμάζουν» δάνεια ύψους 450 εκατομμυρίων δολαρίων.
Με λίγα λόγια δεν έχουν βρεθεί ούτε τα μισά από τα 8 δισεκατομμύρια ευρώ που θα κοστίσει το έργο.
Άλλωστε και ο ίδιος πρωθυπουργός ομολόγησε σήμερα πως το έργο θα βρίσκεται σε «πλήρη ανάπτυξη» (ό,τι κι αν σημαίνει αυτό) σε μία δεκαετία.
Συγκεκριμένα ο Κ.Μητσοτάκης δήλωσε: « Σήμερα κάνουμε μία αρχή. Αλλά έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας. Θα χρειαστεί μία δεκαετία για την πλήρη του ανάπτυξη. Αλλά, εν προκειμένω, κάθε ημέρα το ταξίδι, όπως λένε και οι Κινέζοι, ξεκινάει με ένα πρώτο βήμα.
Και το πρώτο βήμα γίνεται σήμερα και βέβαια για να φτάσουμε στο σημείο να κάνουμε το πρώτο βήμα, να μπορέσει να γίνει η μεταβίβαση των μετοχών (σσ. η μεταβίβαση δεν έχει γίνει ακόμα), ο επενδυτής να κινητοποιήσει εκατοντάδες εκατομμύρια κεφάλαια, οκτώ δισεκατομμύρια στην πλήρη του ανάπτυξη, έπρεπε να φτάσουμε στο σημείο να αντιμετωπίσουμε όλες τις παθογένειες του παρελθόντος»,
Όπως αντιλαμβανόμαστε για το όλο «project» μένει ακόμα πολύ δρόμος, για να μην πούμε πως βρίσκεται ακόμα «στον αέρα», αφού είναι απόλυτα λογικό οι εταιρείες να το «σκέφτονται», ειδικά εν μέσω της οικονομικής κρίσης του κορωνοϊού.
Άρα για ποιο λόγο η κυβέρνηση, αλλά και ο ίδιος ο πρωθυπουργός παρουσίασε μία εικόνα στον ελληνικό λαό που απέχει χιλιόμετρα μακριά από την πραγματικότητα; Γιατί τέτοια βιασύνη από τον κ.Μητσοτάκη;
Τα σημερινά εγκαίνια αφορούν απλά κάποιες εργασίες... κατεδάφισης οι οποίες έγιναν από το ελληνικό Δημόσιο με δωρεά(!) της Lamda. Συνολικά κόστισε 2,7 εκατομμύρια ευρώ, με το συμβόλαιο της κατεδάφισης να πηγαίνει στην Intrakat.
Μάλιστα προβλέπεται η κατεδάφιση μόλις 5 αυθαιρέτων κτηρίων από τα... 961, που υπάρχουν στην έκταση.
Με λίγα λόγια οι σημερινές κατεδαφίσεις δεν έχουν καμία σχέση με το υπόλοιπο έργο και θα μπορούσαν κάλλιστα να γίνουν σε... οποιοδήποτε σημείο της Αθήνας.
Ακόμα δεν έχει προχωρήσει καν η μεταβίβαση του ακινήτου στη Lamda Development για το οποίο πρέπει να πληρώσει 900 εκατ. ευρώ, με την πρώτη δόση να υπολογίζεται περίπου στα 300 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με το ενημερωτικό δελτίο της ίδιας της Lamda, εκκρεμούν ακόμη τέσσερις προσφυγές κατά αντίστοιχων ΚΥΑ (για την έγκριση των πολεοδομικών μελετών καθώς και για την έγκριση της χωρικής οργάνωσης των Ζωνών Ανάπτυξης στον χώρο του πρώην αεροδρομίου, στο Μητροπολιτικό Πάρκο και στο παράκτιο μέτωπο) που επρόκειτο να συζητηθούν στο αρμόδιο Ε' Τμήμα του ΣτΕ την 1η Απριλίου, αναβλήθηκαν λόγω πανδημίας και τελικά μετατέθηκαν για τον Σεπτέμβριο.
Εκτός όμως από τις πολυάριθμες εκκρεμείς δικαστικές & διοικητικές αποφάσεις, το σημαντικότερο είναι πως δεν έχουν βρεθεί ακόμα τα κεφάλαια, τουλάχιστον για την δεύτερη φάση της επένδυσης, δηλαδή της... ανάπτυξης του χώρου και της ανέγερσης κτιρίων, καθώς η Lamda Development αυτή τη στιγμή βρίσκεται και σε αναζήτηση συνεπενδυτών για την ανέγερση των ξενοδοχείων και των κτιρίων που της αντιστοιχούν, ενώ αναμένεται να εκδώσει και ομολογιακό δάνειο ύψους 300 εκατομμυρίων ευρώ.
Επιπλέον τον Σεπτέμβριο του 2019 αποχώρησαν οριστικά από την κοινοπραξία με τη Lamda για το Ελληνικό, τόσο οι Κινέζοι της Fosun όσοι και οι Άραβες της Eagle Hills.
Ταυτόχρονα ο διαγωνισμός για τα καζίνο έχει κι αυτός «βαλτώσει» στο ΣΤΕ με εκατέρωθεν προσφυγές τόσο της κοινοπραξίας της Hard Rock, η προσφορά της οποία απορρίφθηκε, όσο και της Mohegan-ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Μάλιστα κι εκεί η χρηματοδότηση μέρους της δεύτερης φάσης βρίσκεται υπό εξέλιξη, καθώς η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει εκδώσει ομόλογο ύψους 500 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ η Mohegan αντιμετωπίζει δυσκολίες αποπληρωμής των ήδη υπαρχουσών υποχρεώσεών της στις ΗΠΑ και προσπαθεί να διαπραγματευτεί ευνοϊκούς όρους με τους δανειστές, καθώς το 2021 «ωριμάζουν» δάνεια ύψους 450 εκατομμυρίων δολαρίων.
Με λίγα λόγια δεν έχουν βρεθεί ούτε τα μισά από τα 8 δισεκατομμύρια ευρώ που θα κοστίσει το έργο.
Άλλωστε και ο ίδιος πρωθυπουργός ομολόγησε σήμερα πως το έργο θα βρίσκεται σε «πλήρη ανάπτυξη» (ό,τι κι αν σημαίνει αυτό) σε μία δεκαετία.
Συγκεκριμένα ο Κ.Μητσοτάκης δήλωσε: « Σήμερα κάνουμε μία αρχή. Αλλά έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας. Θα χρειαστεί μία δεκαετία για την πλήρη του ανάπτυξη. Αλλά, εν προκειμένω, κάθε ημέρα το ταξίδι, όπως λένε και οι Κινέζοι, ξεκινάει με ένα πρώτο βήμα.
Και το πρώτο βήμα γίνεται σήμερα και βέβαια για να φτάσουμε στο σημείο να κάνουμε το πρώτο βήμα, να μπορέσει να γίνει η μεταβίβαση των μετοχών (σσ. η μεταβίβαση δεν έχει γίνει ακόμα), ο επενδυτής να κινητοποιήσει εκατοντάδες εκατομμύρια κεφάλαια, οκτώ δισεκατομμύρια στην πλήρη του ανάπτυξη, έπρεπε να φτάσουμε στο σημείο να αντιμετωπίσουμε όλες τις παθογένειες του παρελθόντος»,
Όπως αντιλαμβανόμαστε για το όλο «project» μένει ακόμα πολύ δρόμος, για να μην πούμε πως βρίσκεται ακόμα «στον αέρα», αφού είναι απόλυτα λογικό οι εταιρείες να το «σκέφτονται», ειδικά εν μέσω της οικονομικής κρίσης του κορωνοϊού.
Άρα για ποιο λόγο η κυβέρνηση, αλλά και ο ίδιος ο πρωθυπουργός παρουσίασε μία εικόνα στον ελληνικό λαό που απέχει χιλιόμετρα μακριά από την πραγματικότητα; Γιατί τέτοια βιασύνη από τον κ.Μητσοτάκη;
το είδαμε pronews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου