Ίση δύναμη με τον τουρκικό στόλο ανέπτυξε και θα αναπτύξει το Πολεμικό Ναυτικό τις επόμενες λίγες ώρες στα Δωδεκάνησα και στο Νοτιοανατολικό Αιγαίο, στην περιοχή της τουρκικής NAVTEX.
Όπως αναφέρουν απόλυτα έγκυρες πηγές του ΥΠΕΘΑ στο pronews.gr: «15 έως 20 μάχιμες μονάδες επιφανείας, υποβρύχια και βοηθητικά πλοία του ελληνικού Στόλου έχουν μετακινηθεί σε μία περιοχή που ξεκινάει από τα Βόρεια Δωδεκάνησα και τελειώνει νότια του συμπλέγματος της Μεγίστης προς την περιοχή της τουρκικής NAVTEX».
Να σημειώσουμε πως δεν ευσταθούν όσα έχουν γραφτεί περί ανάπτυξης του 85% του ελληνικού Στόλου στην περιοχή, γιατί αυτό θα σήμαινε πως το Βόρειο και το Ανατολικό Αιγαίο θα παρέμενε εντελώς ακάλυπτο.
Στο μεταξύ όπως αποκαλύπτει το defencenet.gr τα τουρκικά UAV παρακολουθούν την ανάπτυξη του ελληνικού στόλου (ΕΔΩ). Επιπλέον στην περιοχή πλέουν 2 έως 4 τουρκικά υποβρύχια.
Σε οποιαδήποτε περίπτωση η ελληνική δύναμη είναι υπέρ αρκετή για να αντιμετωπίσει τα τουρκικά πλοία αφού είναι ισοδύναμη, με τα ελληνικά υποβρύχια και τις ελληνικές ΤΠΚ κλάσης Ρουσσέν να διαθέτουν ποιοτική υπεροχή απέναντι στα αντίστοιχα πλοία του τουρκικού Στόλου.
Άλλωστε όπως είχε γράψει και το defencenet.gr (ΕΔΩ) τα ελληνικά πλοία μπορούν να βάλουν από απόσταση 180 χιλιομέτρων με τους MM-40 EXOCET BLOCK-3, χωρίς να απειληθούν από τα τουρκικά πλοία των οποίων τα βλήματα έχουν σημαντικά μικρότερο βεληνεκές.
Κρίσιμο σημείο σε τυχόν αναμέτρηση θα είναι η Αεροπορία των δύο πλευρών. Για διάφορους λόγους και κυρίως λόγω περιορισμένης ακτίνας δράσης τα Mirage 2000 της Τανάγρας με ό,τι υπάρχει -εάν υπάρχει- από τους ΑΜ-39 EXOCET δεν αναμένεται στην παρούσα φάση να παίξουν σημαντικό ρόλο, αντίθετα με τα με τα F-16 της 115ΠΜ στο Ηράκλειο της Κρήτης που θα αναλάβουν την αεροπορική υποστήριξη.
Στο σημείο αυτό να σημειώσουμε πως υπάρχουν 7 τουρκικά πλοία ανοιχτά της Λιβύης, νότια της Κρήτης, χωρίς αεροπορική κάλυψη κι εντός της εμβέλειας των ελληνικών F-16.
Η περιοχή που δέσμευσε η τουρκική NAVTEX, βρίσκεται περί τα 150 μίλια από τα Ακσάζ. Τα τουρκικά πλοία αν πλέουν με ταχύτητα 20 κόμβων θα βρίσκονται στο σημείο περίπου στις 9-10μμ . Αν όμως συναντήσουν και το Oruc Reis για συνοδεία, θα φτάσουν ακόμα πιο αργά. Σε οποιαδήποτε περίπτωση οι ελληνικές κινήσεις θα εξαρτηθούν από το αν αποπλεύσει το Oruc Reis από την Αττάλεια.
Μάλιστα τα ελληνικά επιτελεία είχαν πληροφόρηση πως κάτι είναι πιθανόν να συμβεί, καθώς ο ελληνικός Στόλος ήταν σε ανάπτυξη εδώ και μία εβδομάδα.
Πολλοί αναλυτές εκτιμούν ότι έχουμε φτάσει στο «meltpoint», δηλαδή στο σημείο όπου πρέπει να γίνει ένα σημαντικό επεισόδιο που θα οδηγήσει τις χώρες στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων.
Σε κάθε περίπτωση η νύχτα αναμένεται ιδιαίτερα κρίσιμη, με τα ελληνικά Επιτελεία να βρίσκονται στην μέγιστη επιφυλακή και κινητοποίηση.
Όπως αναφέρουν απόλυτα έγκυρες πηγές του ΥΠΕΘΑ στο pronews.gr: «15 έως 20 μάχιμες μονάδες επιφανείας, υποβρύχια και βοηθητικά πλοία του ελληνικού Στόλου έχουν μετακινηθεί σε μία περιοχή που ξεκινάει από τα Βόρεια Δωδεκάνησα και τελειώνει νότια του συμπλέγματος της Μεγίστης προς την περιοχή της τουρκικής NAVTEX».
Να σημειώσουμε πως δεν ευσταθούν όσα έχουν γραφτεί περί ανάπτυξης του 85% του ελληνικού Στόλου στην περιοχή, γιατί αυτό θα σήμαινε πως το Βόρειο και το Ανατολικό Αιγαίο θα παρέμενε εντελώς ακάλυπτο.
Στο μεταξύ όπως αποκαλύπτει το defencenet.gr τα τουρκικά UAV παρακολουθούν την ανάπτυξη του ελληνικού στόλου (ΕΔΩ). Επιπλέον στην περιοχή πλέουν 2 έως 4 τουρκικά υποβρύχια.
Σε οποιαδήποτε περίπτωση η ελληνική δύναμη είναι υπέρ αρκετή για να αντιμετωπίσει τα τουρκικά πλοία αφού είναι ισοδύναμη, με τα ελληνικά υποβρύχια και τις ελληνικές ΤΠΚ κλάσης Ρουσσέν να διαθέτουν ποιοτική υπεροχή απέναντι στα αντίστοιχα πλοία του τουρκικού Στόλου.
Άλλωστε όπως είχε γράψει και το defencenet.gr (ΕΔΩ) τα ελληνικά πλοία μπορούν να βάλουν από απόσταση 180 χιλιομέτρων με τους MM-40 EXOCET BLOCK-3, χωρίς να απειληθούν από τα τουρκικά πλοία των οποίων τα βλήματα έχουν σημαντικά μικρότερο βεληνεκές.
Κρίσιμο σημείο σε τυχόν αναμέτρηση θα είναι η Αεροπορία των δύο πλευρών. Για διάφορους λόγους και κυρίως λόγω περιορισμένης ακτίνας δράσης τα Mirage 2000 της Τανάγρας με ό,τι υπάρχει -εάν υπάρχει- από τους ΑΜ-39 EXOCET δεν αναμένεται στην παρούσα φάση να παίξουν σημαντικό ρόλο, αντίθετα με τα με τα F-16 της 115ΠΜ στο Ηράκλειο της Κρήτης που θα αναλάβουν την αεροπορική υποστήριξη.
Στο σημείο αυτό να σημειώσουμε πως υπάρχουν 7 τουρκικά πλοία ανοιχτά της Λιβύης, νότια της Κρήτης, χωρίς αεροπορική κάλυψη κι εντός της εμβέλειας των ελληνικών F-16.
Η περιοχή που δέσμευσε η τουρκική NAVTEX, βρίσκεται περί τα 150 μίλια από τα Ακσάζ. Τα τουρκικά πλοία αν πλέουν με ταχύτητα 20 κόμβων θα βρίσκονται στο σημείο περίπου στις 9-10μμ . Αν όμως συναντήσουν και το Oruc Reis για συνοδεία, θα φτάσουν ακόμα πιο αργά. Σε οποιαδήποτε περίπτωση οι ελληνικές κινήσεις θα εξαρτηθούν από το αν αποπλεύσει το Oruc Reis από την Αττάλεια.
Μάλιστα τα ελληνικά επιτελεία είχαν πληροφόρηση πως κάτι είναι πιθανόν να συμβεί, καθώς ο ελληνικός Στόλος ήταν σε ανάπτυξη εδώ και μία εβδομάδα.
Πολλοί αναλυτές εκτιμούν ότι έχουμε φτάσει στο «meltpoint», δηλαδή στο σημείο όπου πρέπει να γίνει ένα σημαντικό επεισόδιο που θα οδηγήσει τις χώρες στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων.
Σε κάθε περίπτωση η νύχτα αναμένεται ιδιαίτερα κρίσιμη, με τα ελληνικά Επιτελεία να βρίσκονται στην μέγιστη επιφυλακή και κινητοποίηση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου