Σε σοβαρές αποκαλύψεις προβαίνουν οι Financial Times με έγγραφο που δίνει νέα τροπή στο πολύκροτο σκάνδαλο της Volkswagen καθώς δείχνει ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή γνώριζε για το λογισμικό που παραποιούσε τις τιμές εκπομπής ρύπων στους κινητήρες της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Σύμφωνα με το επίμαχο έγγραφο, αξιωματούχοι της Κομισιόν είχαν προειδοποιήσει από το 2013 για τους κινδύνους των συστημάτων αναστολής (defeat devices), δηλαδή δύο ολόκληρα χρόνια προτού ξεσπάσει το σκάνδαλο ρύπων της Volkswagen
Η επίμαχη έκθεση που φέρνουν στο φως της δημοσιότητας οι FT είχε συνταχθεί από το Κοινό Κέντρο Ελέγχου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και υπογράμμιζε τις προκλήσεις που έθεταν τα συστήματα αναστολής και πως ήταν σε θέση να παραποιήσουν αποτελέσματα στις μετρήσεις για πετρελαιοκίνητα οχήματα. Ωστόσο οι ρυθμιστικές αρχές δεν κατάφεραν στην συνέχεια να κυνηγήσουν το ζήτημα, παρά το γεγονός ότι η τεχνολογία ήταν παράνομη στην Ευρώπη ήδη από το 2007. Αξιωματούχοι της Ε.Ε. ανέφεραν πως δεν έκαναν έρευνα για τον εντοπισμό μιας τέτοιας συσκευής και ότι δεν γνωρίζουν κάποια εθνική αρχή που να έχει εντοπίσει κάποια.
Η έκθεση του 2013 υποστήριζε ότι τα πετρελαιοκίνητα οχήματα πρέπει να ελέγχονται στον δρόμο και όχι σε εργαστήρια, για να μειώνεται ο κίνδυνος παραποίησης. «Αισθητήρες και ηλεκτρονικά εξαρτήματα στα σημερινά αυτοκίνητα μπορούν να διαγνώσουν την έναρξη ενός τεστ ρύπων στο εργαστήριο» ανέφερε η έκθεση. Οι συσκευές μπορούσαν ακόμα να «ενεργοποιήσουν, να τροποποιήσουν, να καθυστερήσουν ή να απενεργοποιήσουν συστήματα ελέγχου των ρύπων» προειδοποιούσε η έκθεση. Η μετάβαση σε τεστ στους δρόμους θα διασφάλιζε «ότι η χρήση συστημάτων αναστολής θα περιοριστεί όσο το δυνατόν περισσότερο».
«Τεστ δείχνουν ότι οι εκπομπές διοξειδίων του αζώτου ξεπερνούσαν σημαντικά τα κριτήρια των ρυθμιστικών αρχών» προσέθετε η έρευνα της Κομισιόν. «Τα υφιστάμενα τεστ που διενεργήθηκαν στο δρόμο καταδεικνύουν τις αδυναμίες της τρέχουσας διαδικασίας».
Από την πλευρά της πάντως η Κομισιόν πάντως πετά το μπαλάκι στις επιμέρους εθνικές ρυθμιστικές αρχές, τονίζοντας ότι«η αστυνόμευση αναφορικά με το εάν οι εταιρείες τηρούν την ευρωπαϊκή νομοθεσία και η έρευνα είναι θέμα των εθνικών αρχών. Καλούμε όλα τα κράτη μέλη να κάνουν έρευνες. Ο ρόλος της Κομισιόν είναι να δράσει ως πλατφόρμα που διευκολύνει την ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των εθνικών αρχών».
Σύμφωνα με το επίμαχο έγγραφο, αξιωματούχοι της Κομισιόν είχαν προειδοποιήσει από το 2013 για τους κινδύνους των συστημάτων αναστολής (defeat devices), δηλαδή δύο ολόκληρα χρόνια προτού ξεσπάσει το σκάνδαλο ρύπων της Volkswagen
Η επίμαχη έκθεση που φέρνουν στο φως της δημοσιότητας οι FT είχε συνταχθεί από το Κοινό Κέντρο Ελέγχου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και υπογράμμιζε τις προκλήσεις που έθεταν τα συστήματα αναστολής και πως ήταν σε θέση να παραποιήσουν αποτελέσματα στις μετρήσεις για πετρελαιοκίνητα οχήματα. Ωστόσο οι ρυθμιστικές αρχές δεν κατάφεραν στην συνέχεια να κυνηγήσουν το ζήτημα, παρά το γεγονός ότι η τεχνολογία ήταν παράνομη στην Ευρώπη ήδη από το 2007. Αξιωματούχοι της Ε.Ε. ανέφεραν πως δεν έκαναν έρευνα για τον εντοπισμό μιας τέτοιας συσκευής και ότι δεν γνωρίζουν κάποια εθνική αρχή που να έχει εντοπίσει κάποια.
Η έκθεση του 2013 υποστήριζε ότι τα πετρελαιοκίνητα οχήματα πρέπει να ελέγχονται στον δρόμο και όχι σε εργαστήρια, για να μειώνεται ο κίνδυνος παραποίησης. «Αισθητήρες και ηλεκτρονικά εξαρτήματα στα σημερινά αυτοκίνητα μπορούν να διαγνώσουν την έναρξη ενός τεστ ρύπων στο εργαστήριο» ανέφερε η έκθεση. Οι συσκευές μπορούσαν ακόμα να «ενεργοποιήσουν, να τροποποιήσουν, να καθυστερήσουν ή να απενεργοποιήσουν συστήματα ελέγχου των ρύπων» προειδοποιούσε η έκθεση. Η μετάβαση σε τεστ στους δρόμους θα διασφάλιζε «ότι η χρήση συστημάτων αναστολής θα περιοριστεί όσο το δυνατόν περισσότερο».
«Τεστ δείχνουν ότι οι εκπομπές διοξειδίων του αζώτου ξεπερνούσαν σημαντικά τα κριτήρια των ρυθμιστικών αρχών» προσέθετε η έρευνα της Κομισιόν. «Τα υφιστάμενα τεστ που διενεργήθηκαν στο δρόμο καταδεικνύουν τις αδυναμίες της τρέχουσας διαδικασίας».
Από την πλευρά της πάντως η Κομισιόν πάντως πετά το μπαλάκι στις επιμέρους εθνικές ρυθμιστικές αρχές, τονίζοντας ότι«η αστυνόμευση αναφορικά με το εάν οι εταιρείες τηρούν την ευρωπαϊκή νομοθεσία και η έρευνα είναι θέμα των εθνικών αρχών. Καλούμε όλα τα κράτη μέλη να κάνουν έρευνες. Ο ρόλος της Κομισιόν είναι να δράσει ως πλατφόρμα που διευκολύνει την ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των εθνικών αρχών».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου