Παρασκευή 16 Μαρτίου 2012

Στο... τιμόνι περιφερειάρχες και δήμαρχοι

Τη δυνατότητα να οδηγούν οι ίδιοι, χωρίς δηλαδή οδηγό, τα υπηρεσιακά αυτοκίνητα δίνει για πρώτη φορά το υπουργείο Εσωτερικών σε περιφερειάρχες, δημάρχους, αντιπεριφερειάρχες και αντιδημάρχους.

Σχετική διάταξη περιλαμβάνεταιστο τελικό κείμενο του πολυνομοσχεδίου «Ρυθμίσεις για την τοπική ανάπτυξη, την αυτοδιοίκηση και την αποκεντρωμένη διοίκηση –Ενσωμάτωση Οδηγίας 2009/50/ΕΚ» (γνωστότερο ως «Καλλικράτης 2»), το οποίοαναρτήθηκε χθες για δημόσια διαβούλευση στο opengov.gr. H δημόσια διαβούλευση πρόκειται να ολοκληρωθεί την προσεχή Τρίτη 20 Μαρτίου 2012, στις 19.00, όπερ σημαίνει ότι το νομοσχέδιο θα κατατεθεί αμέσως μετά στη Βουλή και θα ψηφιστεί έως τις αρχές Απριλίου, από την παρούσα σύνθεση της Βουλής δηλαδή.

Σύμφωνα, λοιπόν, με τη σχετική διάταξη, «επιτρέπεται η κατ' εξαίρεση οδήγηση αυτοκινήτων δημόσιων υπηρεσιών Ν.Π.Δ.Δ., Περιφερειακών Αυτοδιοικήσεων και Δήμων σε ειδικές περιπτώσεις, από μόνιμους ή με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου υπαλλήλους και εφόσον τούτο δεν αντίκειται στις οικείες διατάξεις που διέπουν τους οργανισμούς τους, έχουν την απαιτούμενη κατά περίπτωση άδεια οδήγησης, ανεξάρτητα από την κατηγορία, κλάδο ή ειδικότητα στην οποία ανήκουν, μετά από έγκριση, η οποία παρέχεται από τη Διεύθυνση Κρατικών Αυτοκινήτων και Επικοινωνιών του Υπουργείου Εσωτερικών.

Ειδικότερα για οχήματα που ανήκουν σε Ο.Τ.Α. α' και β' βαθμού επιτρέπεται η οδήγηση αυτών από τους δημάρχους, αντιδημάρχους, περιφερειάρχες, αντιπεριφερειάρχες εφόσον έχουν την απαιτούμενη κατά περίπτωση άδεια οδήγησης και τα χρησιμοποιούν για αποκλειστικά και μόνο υπηρεσιακούς λόγους εντός και εκτός της διοικητικής τους περιφέρειας.

Με απόφαση του οικείου δημάρχου ή περιφερειάρχη, επιτρέπεται σε ειδικές περιπτώσεις η παροχή έγκρισης για κατ' εξαίρεση οδήγηση οχημάτων που ανήκουν στους παραπάνω φορείς αυτοδιοίκησης και σε μέλη δημοτικών και περιφερειακών συμβουλίων ή και από ιδιώτες, σε εξαιρετικές περιπτώσεις, για την αντιμετώπιση φυσικών, τεχνολογικών ή άλλων καταστροφών, εφόσον έχουν την απαιτούμενη κατά περίπτωση άδεια οδήγησης και προσφέρουν τις υπηρεσίες τους, χωρίς την καταβολή οποιασδήποτε αμοιβής ή αποζημίωσης».

Ο Ρ. ΚΟΜΗΤΣΑΣ
Σημειώνεται ότι σχετικό πρόταση είχε καταθέσει στη γενική συνέλευση της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ) τον περασμένο Νοέμβριο ο πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Θεσσαλίας, δήμαρχος Κιλελέρ κ. Ρίζος Κομήτσας.

«Ο Δήμος Κιλελέρ εκτείνεται σε 1 εκατομμύριο στρέμματα. Εκτός από μένα υπάρχουν και έξι αντιδήμαρχοι. Πού θα βρούμε επτά οδηγούς να μετακινούμαστε καθημερινά;», είχε διερωτηθεί τότε ο κ. Ρ. Κομήτσας. «Είναι αποδεκτό στη σημερινή εποχή να πληρώνουμε 25 χιλιάδες ευρώ ετησίως κάθε οδηγό;», συμπλήρωσε.

Στη γενική συνέλευση της ΚΕΔΕ ο κ. Ρίζος Κομήτσας είχε μάλιστα αποκαλύψει ότι καθώς οδηγεί ο ίδιος το αυτοκίνητο του δημάρχου είχε δεχτεί παρατήρηση από τη γενική γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας – Στερεάς Ελλάδας κ. Πόπη Γερακούδη στην οποία έγιναν σχετικές καταγγελίες. Ο κ. Ρ. Κομήτσας είπε ότι υπέβαλε αίτημα να του δοθεί κατ' εξαίρεση άδεια οδήγησης αλλά το αίτημα αυτό δεν έγινε δεκτό από την κ. Γερακούδη με βάση βεβαίως τη νομοθεσία που ίσχυε τότε.

ΧΩΡΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ
Χωρίς ουσιαστικές αλλαγές από το δεύτερο κείμενο (το παρουσίασε

προ ημερών η «Ε») είναι το τελικό κείμενο του νομοσχεδίου του υπουργείου Εσωτερικών.

Όπως επισημαίνεται σε ανακοίνωση του υπουργείου, «από την εμπειρία που έχει αποκτηθεί κατά τον πρώτο χρόνο εφαρμογής του Καλλικράτη και με δεδομένη τη δημοσιο νομική κατάσταση της χώρας, επιδιώκεται η βελτίωση του θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των Δήμων, των περιφερειών, των νομικών τους προσώπων και των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και συγχρόνως λαμβάνεται μέριμνα για τη συγκράτηση των λειτουργικών δαπανών των ΟΤΑ.

Επίσης προβλέπεται η βελτίωση του οργανωτικού πλαισίου διαχείρισης των στερεών αποβλήτων.

Στο δεύτερο μέρος του νομοσχεδίου περιέχονται, κατά κύριο λόγο, ρυθμίσεις ενσωμάτωσης της Οδηγίας 2009/50/ΕΚ, σχετικές με τις προϋποθέσεις εισόδου και διαμονής πολιτών υψηλής ειδίκευσης από τρίτες χώρες με σκοπό την απασχόληση. Η ενσωμάτωση της Οδηγίας συνιστά άμεση υποχρέωση της χώρας απέναντι στην Ε.Ε., καθώς έχει ήδη παρέλθει η προθεσμία για την ενσωμάτωσή της στο εθνικό δίκαιο».
πηγή:Εφ.Ελευθερία

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου