Με στόχο την ενημέρωση των γονέων οδηγών τώρα που αυξάνονται οι καθημερινές μετακινήσεις τους σε σχέση με τις δραστηριότητες των παιδιών τους, το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» επισημαίνει κάποια χρήσιμα σημεία του ΚΟΚ που αφορούν στην ασφαλή μετακίνηση των παιδιών.
Σύμφωνα, λοιπόν, με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, τα παιδιά επιτρέπεται να ανεβαίνουν σε μοτοσικλέτες μετά την ηλικία των 16 ετών είτε ως οδηγοί είτε ως επιβάτες. Επιπλέον, τα παιδιά πρέπει να κάθονται σε ειδικό κάθισμα στο αυτοκίνητο, έως την ηλικία των 12 ετών. Ωστόσο, οι γονείς μπορεί να γίνουν οι καλύτεροι δάσκαλοι κυκλοφοριακής αγωγής για τα παιδιά τους, αναφέρει εδώ και χρόνια το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς», που σημειώνει ότι τα παιδιά έως την ηλικία των 8 ετών, όταν διασχίζουν τον δρόμο θα πρέπει να συνοδεύονται πάντα από κάποιον ενήλικο. Τονίζει, παράλληλα, και συμβουλεύει γονείς και μαθητές να φορούν ανοιχτόχρωμα ρούχα και αθλητικά παπούτσια με αντανακλαστικά στοιχεία για να γίνονται ευκολότερα αντιληπτά κατά τις μετακινήσεις τους, ενώ καλό είναι να σχεδιάζεται από το σπίτι η πιο ασφαλής διαδρομή με την λιγότερη κίνηση και επικινδυνότητα.
Τα παιδιά δεν πρέπει να διασχίζουν τον δρόμο ανάμεσα από παρκαρισμένα αυτοκίνητα για τον απλούστερο λόγο ότι οι οδηγοί δεν μπορούν να τα διακρίνουν, ενώ η επιβίβαση και η αποβίβαση του παιδιού από το όχημα θα πρέπει να γίνεται πάντα από την πλευρά του πεζοδρομίου.
Αξίζει να επισημανθεί ότι έρευνες των αυτοκινητοβιομηχανιών κάνουν λόγο ότι για να κάνει κάποιος επιβάτης χρήση της ζώνης ασφαλείας θα πρέπει να είναι πάνω από 1,5 μ. Επίσης, η ψυχραιμία και η ευγένεια στον δρόμο αποτρέπει ατυχήματα, ενώ έχει ισχυρή επίδραση στη μετέπειτα οδηγική συμπεριφορά των παιδιών.
Οι μετακινήσεις με τα σχολικά λεωφορεία πρέπει να γίνονται υπό αυστηρές προϋποθέσεις, ενώ ο οδηγός οφείλει να έχει σε άριστη κατάσταση το σχολικό λεωφορείο με τη συνοδό να είναι πάντα σε ετοιμότητα να προσφέρει βοήθεια όταν χρειαστεί.
Πάντα στο μυαλό των γονέων και των οδηγών που κινούνται κοντά σε σχολικές μονάδες πρέπει να είναι ότι στα παιδιά έως 16 ετών δεν έχουν αναπτύξει πλήρως την όρασή τους, ενώ έχουν αδύναμη περιφερειακή όραση και αργή εστίαση των ματιών, ιδίως μέχρι τα οκτώ τους χρόνια. Επίσης, δεν έχει αναπτυχθεί πλήρως η ακοή και δυσκολεύονται να εντοπίσουν την κατεύθυνση των ήχων. Θα πρέπει όλοι οι οδηγοί να έχουν υπόψιν τους ότι τα παιδιά λόγω του χαμηλού τους ύψους δεν γίνονται εύκολα αντιληπτά όταν κινούνται ανάμεσα στα αυτοκίνητα ή όταν υπάρχουν φυσικά ψηλά εμπόδια. Αξίζει να επισημανθεί ότι πάντα, αναφέρουν οι ειδικοί, τα παιδιά αντιγράφουν τους φίλους τους και έτσι πολλές φορές συμπεριφέρονται με μη ασφαλή τρόπο, όπως για παράδειγμα το σπρώξιμο.
Επίσης, οι γονείς θα πρέπει να μάθουν τα παιδιά τους να περνούν από τις διαβάσεις ή από τα φανάρια, να βρίσκουν την πιο ασφαλή διαδρομή από το σπίτι μέχρι και το σχολείο ή τις αθλητικές τους δραστηριότητες, όταν τα συνοδεύουν να τα κρατούν από το χέρι, να τα αφήνουν πάντα έξω από την πόρτα του σχολείου τους ή του γυμναστηρίου τους, ενώ στο σχόλασμα καλό είναι να μην βρίσκονται στο απέναντι πεζοδρόμιο.
Σύμφωνα, λοιπόν, με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, τα παιδιά επιτρέπεται να ανεβαίνουν σε μοτοσικλέτες μετά την ηλικία των 16 ετών είτε ως οδηγοί είτε ως επιβάτες. Επιπλέον, τα παιδιά πρέπει να κάθονται σε ειδικό κάθισμα στο αυτοκίνητο, έως την ηλικία των 12 ετών. Ωστόσο, οι γονείς μπορεί να γίνουν οι καλύτεροι δάσκαλοι κυκλοφοριακής αγωγής για τα παιδιά τους, αναφέρει εδώ και χρόνια το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς», που σημειώνει ότι τα παιδιά έως την ηλικία των 8 ετών, όταν διασχίζουν τον δρόμο θα πρέπει να συνοδεύονται πάντα από κάποιον ενήλικο. Τονίζει, παράλληλα, και συμβουλεύει γονείς και μαθητές να φορούν ανοιχτόχρωμα ρούχα και αθλητικά παπούτσια με αντανακλαστικά στοιχεία για να γίνονται ευκολότερα αντιληπτά κατά τις μετακινήσεις τους, ενώ καλό είναι να σχεδιάζεται από το σπίτι η πιο ασφαλής διαδρομή με την λιγότερη κίνηση και επικινδυνότητα.
Τα παιδιά δεν πρέπει να διασχίζουν τον δρόμο ανάμεσα από παρκαρισμένα αυτοκίνητα για τον απλούστερο λόγο ότι οι οδηγοί δεν μπορούν να τα διακρίνουν, ενώ η επιβίβαση και η αποβίβαση του παιδιού από το όχημα θα πρέπει να γίνεται πάντα από την πλευρά του πεζοδρομίου.
Αξίζει να επισημανθεί ότι έρευνες των αυτοκινητοβιομηχανιών κάνουν λόγο ότι για να κάνει κάποιος επιβάτης χρήση της ζώνης ασφαλείας θα πρέπει να είναι πάνω από 1,5 μ. Επίσης, η ψυχραιμία και η ευγένεια στον δρόμο αποτρέπει ατυχήματα, ενώ έχει ισχυρή επίδραση στη μετέπειτα οδηγική συμπεριφορά των παιδιών.
Οι μετακινήσεις με τα σχολικά λεωφορεία πρέπει να γίνονται υπό αυστηρές προϋποθέσεις, ενώ ο οδηγός οφείλει να έχει σε άριστη κατάσταση το σχολικό λεωφορείο με τη συνοδό να είναι πάντα σε ετοιμότητα να προσφέρει βοήθεια όταν χρειαστεί.
Πάντα στο μυαλό των γονέων και των οδηγών που κινούνται κοντά σε σχολικές μονάδες πρέπει να είναι ότι στα παιδιά έως 16 ετών δεν έχουν αναπτύξει πλήρως την όρασή τους, ενώ έχουν αδύναμη περιφερειακή όραση και αργή εστίαση των ματιών, ιδίως μέχρι τα οκτώ τους χρόνια. Επίσης, δεν έχει αναπτυχθεί πλήρως η ακοή και δυσκολεύονται να εντοπίσουν την κατεύθυνση των ήχων. Θα πρέπει όλοι οι οδηγοί να έχουν υπόψιν τους ότι τα παιδιά λόγω του χαμηλού τους ύψους δεν γίνονται εύκολα αντιληπτά όταν κινούνται ανάμεσα στα αυτοκίνητα ή όταν υπάρχουν φυσικά ψηλά εμπόδια. Αξίζει να επισημανθεί ότι πάντα, αναφέρουν οι ειδικοί, τα παιδιά αντιγράφουν τους φίλους τους και έτσι πολλές φορές συμπεριφέρονται με μη ασφαλή τρόπο, όπως για παράδειγμα το σπρώξιμο.
Επίσης, οι γονείς θα πρέπει να μάθουν τα παιδιά τους να περνούν από τις διαβάσεις ή από τα φανάρια, να βρίσκουν την πιο ασφαλή διαδρομή από το σπίτι μέχρι και το σχολείο ή τις αθλητικές τους δραστηριότητες, όταν τα συνοδεύουν να τα κρατούν από το χέρι, να τα αφήνουν πάντα έξω από την πόρτα του σχολείου τους ή του γυμναστηρίου τους, ενώ στο σχόλασμα καλό είναι να μην βρίσκονται στο απέναντι πεζοδρόμιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου