Γάτες και παιδιά. Οχι απαραίτητα μαζί, αλλά τα βίντεο με αυτό το περιεχόμενο θεωρούνται «χρυσωρυχείο» εύκολων και γρήγορων views στο YouTube. Μεγάλη πέραση έχουν επίσης τα βίντεο κωμικών, κριτικής gaming και βέβαια τα γνωστά «How to», ειδικά στις συμβουλές ομορφιάς.
Φέρνουν, όμως, οι γάτες και τα παιδιά λεφτά; Η απάντηση είναι μάλλον αρνητική και όχι επειδή είναι ακριβές οι πάνες ή οι γατοτροφές, αν και μάλλον αυτό ισχύει και για τα δύο. Ο λόγος είναι ότι τα χρήματα στο YouTube, τουλάχιστον στο ελληνικό, δεν έρχονται συνήθως από τα «views», το πόσες φορές, δηλαδή, θα δει κάποιος ένα βίντεο. Γενικά το θέμα των οικονομικών της δημοφιλούς πλατφόρμας είναι κάπως θολό, παρόλο που το YouTube αποτελεί έναν μεγάλο εργοδότη για πολλούς από τους εκατομμύρια «creators», τους δημιουργούς περιεχομένου, σε όλο τον κόσμο. Το YouTube μετράει περίπου 2 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες μηνιαίως και στην Ελλάδα, σύμφωνα με πληροφορίες, οι χρήστες ανέρχονται σε 6 εκατομμύρια. Μάλιστα, η Ελλάδα θεωρείται μία από τις χώρες με μεγάλη δραστηριότητα στην πλατφόρμα αναλογικά με τον πληθυσμό της. Και εδώ δεν αναφερόμαστε τόσο στη δραστηριότητα των γνωστών από την τηλεόραση, τον κινηματογράφο ή τη μουσική celebrities που έχουν το YouTube ως μια άλλη πηγή εσόδων ή δημοσίων σχέσεων, αλλά σε εκείνους που με μια κάμερα και με το ταλέντο τους είδαν σε αυτό το μέσο μια επαγγελματική διέξοδο.
Εύκολα μπορεί να δει κανείς τα βήματα για να μετατρέψει το προσωπικό του κανάλι από «απλό», ας το πούμε, σε «εμπορικό». Στο ίδιο το YouTube θα βρείτε πολλά βίντεο και οδηγίες με αυτά που πρέπει να ακολουθήσει κάποιος για να συνεργαστεί με την πλατφόρμα και να έχει έσοδα από τις θεάσεις στο κανάλι του και τις διαφημίσεις που προβάλλονται στα βίντεό του. Προσοχή, όμως. Μην περιμένετε ότι θα βγάλετε αρκετά χρήματα μόνο από τα views των βίντεό σας. Αν σκέφτεστε κάτι τέτοιο, τότε θα πρέπει να μαζέψετε πολλά εκατομμύρια θεάσεις και μάλλον δεν είστε εσείς οι δημιουργοί του τραγουδιού Despacito, που παραμένει στην κορυφή του YouTube με 6,6 δισεκατομμύρια views.
Δεν χρειάζεται, όμως, να είστε και ο δημοφιλής PewDiePie που κάνει χιουμοριστικά βίντεο και παρουσιάζει παιχνίδια για να βγάλετε χρήματα. Οι διαφημιστικές εταιρείες που συνήθως είναι οι καλύτεροι συνεργάτες των επαγγελματιών YouTubers θα συμβιβαστούν μαζί σας για μικρότερα νούμερα, τουλάχιστον στην Ελλάδα. Οι YouTubers μπορούν να κάνουν ατομικές συμφωνίες ή να συνεργαστούν με τρίτες εταιρείες που αποτελούν ενδιάμεσους και φέρνουν σε επαφή τα ενδιαφερόμενα μέρη. Η ίδια η συνεργασία μπορεί να πάρει πολλές μορφές, από τοποθέτηση ή χρήση προϊόντος μέσα σε ένα βίντεο ή δράσεις με μεγαλύτερη διάρκεια μέσα σε μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Στο κλείσιμο αυτών των συνεργασιών οι αριθμοί του YouTuber είναι η προίκα του και οι αμοιβές, σύμφωνα με πληροφορίες, ξεκινούν από 400-500 ευρώ και μπορεί να αγγίξουν τις 3.000 ευρώ σε εξαιρετικές περιπτώσεις.
Απαιτητικό σπορ
Το σπορ, όμως, μπορεί να είναι σχετικά εύκολο, διασκεδαστικό και να προσφέρει μια εσάνς αναγνωρισιμότητας, αλλά είναι απαιτητικό. Κατά μέσον όρο οι επαγγελματίες YouTubers φτιάχνουν ένα βίντεο κάθε εβδομάδα με αρκετές ώρες προετοιμασίας και μοντάζ και έχουν μεγάλη αγωνία για το αν θα πιάσει τη «βάση», δηλαδή τις 10.000 θεάσεις. Είστε έτοιμοι για κάτι τέτοιο;
Φέρνουν, όμως, οι γάτες και τα παιδιά λεφτά; Η απάντηση είναι μάλλον αρνητική και όχι επειδή είναι ακριβές οι πάνες ή οι γατοτροφές, αν και μάλλον αυτό ισχύει και για τα δύο. Ο λόγος είναι ότι τα χρήματα στο YouTube, τουλάχιστον στο ελληνικό, δεν έρχονται συνήθως από τα «views», το πόσες φορές, δηλαδή, θα δει κάποιος ένα βίντεο. Γενικά το θέμα των οικονομικών της δημοφιλούς πλατφόρμας είναι κάπως θολό, παρόλο που το YouTube αποτελεί έναν μεγάλο εργοδότη για πολλούς από τους εκατομμύρια «creators», τους δημιουργούς περιεχομένου, σε όλο τον κόσμο. Το YouTube μετράει περίπου 2 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες μηνιαίως και στην Ελλάδα, σύμφωνα με πληροφορίες, οι χρήστες ανέρχονται σε 6 εκατομμύρια. Μάλιστα, η Ελλάδα θεωρείται μία από τις χώρες με μεγάλη δραστηριότητα στην πλατφόρμα αναλογικά με τον πληθυσμό της. Και εδώ δεν αναφερόμαστε τόσο στη δραστηριότητα των γνωστών από την τηλεόραση, τον κινηματογράφο ή τη μουσική celebrities που έχουν το YouTube ως μια άλλη πηγή εσόδων ή δημοσίων σχέσεων, αλλά σε εκείνους που με μια κάμερα και με το ταλέντο τους είδαν σε αυτό το μέσο μια επαγγελματική διέξοδο.
Εύκολα μπορεί να δει κανείς τα βήματα για να μετατρέψει το προσωπικό του κανάλι από «απλό», ας το πούμε, σε «εμπορικό». Στο ίδιο το YouTube θα βρείτε πολλά βίντεο και οδηγίες με αυτά που πρέπει να ακολουθήσει κάποιος για να συνεργαστεί με την πλατφόρμα και να έχει έσοδα από τις θεάσεις στο κανάλι του και τις διαφημίσεις που προβάλλονται στα βίντεό του. Προσοχή, όμως. Μην περιμένετε ότι θα βγάλετε αρκετά χρήματα μόνο από τα views των βίντεό σας. Αν σκέφτεστε κάτι τέτοιο, τότε θα πρέπει να μαζέψετε πολλά εκατομμύρια θεάσεις και μάλλον δεν είστε εσείς οι δημιουργοί του τραγουδιού Despacito, που παραμένει στην κορυφή του YouTube με 6,6 δισεκατομμύρια views.
Δεν χρειάζεται, όμως, να είστε και ο δημοφιλής PewDiePie που κάνει χιουμοριστικά βίντεο και παρουσιάζει παιχνίδια για να βγάλετε χρήματα. Οι διαφημιστικές εταιρείες που συνήθως είναι οι καλύτεροι συνεργάτες των επαγγελματιών YouTubers θα συμβιβαστούν μαζί σας για μικρότερα νούμερα, τουλάχιστον στην Ελλάδα. Οι YouTubers μπορούν να κάνουν ατομικές συμφωνίες ή να συνεργαστούν με τρίτες εταιρείες που αποτελούν ενδιάμεσους και φέρνουν σε επαφή τα ενδιαφερόμενα μέρη. Η ίδια η συνεργασία μπορεί να πάρει πολλές μορφές, από τοποθέτηση ή χρήση προϊόντος μέσα σε ένα βίντεο ή δράσεις με μεγαλύτερη διάρκεια μέσα σε μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Στο κλείσιμο αυτών των συνεργασιών οι αριθμοί του YouTuber είναι η προίκα του και οι αμοιβές, σύμφωνα με πληροφορίες, ξεκινούν από 400-500 ευρώ και μπορεί να αγγίξουν τις 3.000 ευρώ σε εξαιρετικές περιπτώσεις.
Απαιτητικό σπορ
Το σπορ, όμως, μπορεί να είναι σχετικά εύκολο, διασκεδαστικό και να προσφέρει μια εσάνς αναγνωρισιμότητας, αλλά είναι απαιτητικό. Κατά μέσον όρο οι επαγγελματίες YouTubers φτιάχνουν ένα βίντεο κάθε εβδομάδα με αρκετές ώρες προετοιμασίας και μοντάζ και έχουν μεγάλη αγωνία για το αν θα πιάσει τη «βάση», δηλαδή τις 10.000 θεάσεις. Είστε έτοιμοι για κάτι τέτοιο;
το είδαμε kathimerini.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου