Τα επιχειρηματικά και πολιτικά «θεμέλια» της Γερμανίας έχει τραντάξει το σκάνδαλο με τη Volkswagen, σχετικά με την εξαπάτηση σε ό,τι αφορά τις εκπομπές ρύπων των οχημάτων της.
Μάλιστα, οι αναλυτές προειδοποιούν ότι αυτή η κρίση στην εν λόγω αυτοκινητοβιομηχανία μπορεί να εξελιχθεί στη μεγαλύτερη απειλή για την ισχυρότερη οικονομία της Ευρώπης.
Η Volkswagen είναι η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας και ένας από τους μεγαλύτερους εργοδότες στη χώρα, με περισσότερες από 270.000 θέσεις εργασίας εντός των συνόρων και ακόμη περισσότερες για τους προμηθευτές. Ο CEO της εταιρείας, Μάρτιν Βίνερκορν ήδη πλήρωσε το τίμημα για το σκάνδαλο, καθώς παραιτήθηκε την Τετάρτη και τώρα οι οικονομολόγοι προσπαθούν να εκτιμήσουν τον αντίκτυπο που θα έχει στην έως τώρα υγιή οικονομία.
«Ξαφνικά, η Volkswagen έχει γίνει μεγαλύτερος κίνδυνος για τη γερμανική οικονομία ακόμη και από την ελληνική κρίση», δήλωσε στο Reuters ο επικεφαλής οικονομολόγος της ING, Κάρστεν Μπρζέσκι. Αν οι πωλήσεις της βυθιστούν στη Βόρεια Αμερική τους επόμενους μήνες, αυτό δεν θα έχει αντίκτυπο μόνο στην εταιρεία, αλλά και στη γερμανική οικονομία στο σύνολό της», πρόσθεσε ο ίδιος.
Η συγκεκριμένη αυτοκινητοβιομηχανία πούλησε σχεδόν 600.000 αυτοκίνητα στις ΗΠΑ πέρυσι, περίπου το 6% των παγκόσμιων πωλήσεών της, που φτάνουν στα 9,5 εκατ. δολάρια. Ηδη η Υπηρεσία προστασίας του περιβάλλοντος στις ΗΠΑ προειδοποίησε ότι η εταιρεία θα αντιμετωπίζει πρόστιμα που φτάνουν ακόμη και τα 18 δισ. δολάρια, ποσό που ξεπερνά το συνολικό λειτουργικό κέρδος της για την προηγούμενη χρονιά.
Αν και ένα τέτοιο πρόστιμο θα μπορούσε να καλυφθεί από τα 24 δισ. δολάρια που η εταιρεία διαθέτει σε ρευστό, το σκάνδαλο έχει δημιουργήσει φόβους για μεγάλες περικοπές θέσεων εργασίας. Η μεγαλύτερη ανησυχία για τη γερμανική κυβέρνηση είναι πως άλλες αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως οι Daimler και BMW θα μπορούσαν να υποστούν επιπτώσεις από αυτή την καταστροφή για την Volkswagen. Δεν υπάρχει ένδειξη για κάποιο παράπτωμα από κάποια από αυτές τις δύο εταιρείες και κάποιοι αναλυτές εκτιμούν ότι ο ευρύτερος αντίκτυπος θα είναι περιορισμένος.
Ομως, οι αναλυτές εκτιμούν ότι η εξάρτηση της γερμανικής οικονομίας από τον συγκεκριμένο κλάδο μπορεί να εξελιχθεί σε απειλή για μία οικονομία με προβλεπόμενη ανάπτυξη του 1,8% για φέτος. «Αν πέσουν οι πωλήσεις, αυτό θα επηρεάσει και τους προμηθευτές και μαζί με αυτούς ολόκληρη την οικονομία», ανέφερε ο Μάρτιν Γκόρνινγκ, του thnk tank DIW, με έδρα το Βερολίνο. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2014 775.000 άτομα απασχολούνταν στον τομέα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, αριθμός που αποτελεί σχεδόν το 2% του συνολικού εργατικού δυναμικού. Επιπλέον, τα αυτοκίνητα και τα εξαρτήματά τους είναι η πιο επιτυχής εξαγωγή της Γερμανίας, με τον κλάδο να πουλάει εκτός των συνόρων περισσότερα από 200 δισ. ευρώ την περασμένη χρονιά, δηλαδή αποτέλεσε σχεδόν το ένα πέμπτο των συνολικών εξαγωγών της χώφας.
Υπάρχουν πάντως και οι αντίθετες απόψεις. Ο Γιόεργκ Κράεμερ, επικεφαλής οικονομολόγος της Commerzbank εκτίμησε μιλώντας στο Reuters ότι δεν θα υπάρξει ύφεσης εξαιτίας μίας μόνο εταιρείας.
Μάλιστα, οι αναλυτές προειδοποιούν ότι αυτή η κρίση στην εν λόγω αυτοκινητοβιομηχανία μπορεί να εξελιχθεί στη μεγαλύτερη απειλή για την ισχυρότερη οικονομία της Ευρώπης.
Η Volkswagen είναι η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας και ένας από τους μεγαλύτερους εργοδότες στη χώρα, με περισσότερες από 270.000 θέσεις εργασίας εντός των συνόρων και ακόμη περισσότερες για τους προμηθευτές. Ο CEO της εταιρείας, Μάρτιν Βίνερκορν ήδη πλήρωσε το τίμημα για το σκάνδαλο, καθώς παραιτήθηκε την Τετάρτη και τώρα οι οικονομολόγοι προσπαθούν να εκτιμήσουν τον αντίκτυπο που θα έχει στην έως τώρα υγιή οικονομία.
«Ξαφνικά, η Volkswagen έχει γίνει μεγαλύτερος κίνδυνος για τη γερμανική οικονομία ακόμη και από την ελληνική κρίση», δήλωσε στο Reuters ο επικεφαλής οικονομολόγος της ING, Κάρστεν Μπρζέσκι. Αν οι πωλήσεις της βυθιστούν στη Βόρεια Αμερική τους επόμενους μήνες, αυτό δεν θα έχει αντίκτυπο μόνο στην εταιρεία, αλλά και στη γερμανική οικονομία στο σύνολό της», πρόσθεσε ο ίδιος.
Η συγκεκριμένη αυτοκινητοβιομηχανία πούλησε σχεδόν 600.000 αυτοκίνητα στις ΗΠΑ πέρυσι, περίπου το 6% των παγκόσμιων πωλήσεών της, που φτάνουν στα 9,5 εκατ. δολάρια. Ηδη η Υπηρεσία προστασίας του περιβάλλοντος στις ΗΠΑ προειδοποίησε ότι η εταιρεία θα αντιμετωπίζει πρόστιμα που φτάνουν ακόμη και τα 18 δισ. δολάρια, ποσό που ξεπερνά το συνολικό λειτουργικό κέρδος της για την προηγούμενη χρονιά.
Αν και ένα τέτοιο πρόστιμο θα μπορούσε να καλυφθεί από τα 24 δισ. δολάρια που η εταιρεία διαθέτει σε ρευστό, το σκάνδαλο έχει δημιουργήσει φόβους για μεγάλες περικοπές θέσεων εργασίας. Η μεγαλύτερη ανησυχία για τη γερμανική κυβέρνηση είναι πως άλλες αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως οι Daimler και BMW θα μπορούσαν να υποστούν επιπτώσεις από αυτή την καταστροφή για την Volkswagen. Δεν υπάρχει ένδειξη για κάποιο παράπτωμα από κάποια από αυτές τις δύο εταιρείες και κάποιοι αναλυτές εκτιμούν ότι ο ευρύτερος αντίκτυπος θα είναι περιορισμένος.
Ομως, οι αναλυτές εκτιμούν ότι η εξάρτηση της γερμανικής οικονομίας από τον συγκεκριμένο κλάδο μπορεί να εξελιχθεί σε απειλή για μία οικονομία με προβλεπόμενη ανάπτυξη του 1,8% για φέτος. «Αν πέσουν οι πωλήσεις, αυτό θα επηρεάσει και τους προμηθευτές και μαζί με αυτούς ολόκληρη την οικονομία», ανέφερε ο Μάρτιν Γκόρνινγκ, του thnk tank DIW, με έδρα το Βερολίνο. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2014 775.000 άτομα απασχολούνταν στον τομέα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, αριθμός που αποτελεί σχεδόν το 2% του συνολικού εργατικού δυναμικού. Επιπλέον, τα αυτοκίνητα και τα εξαρτήματά τους είναι η πιο επιτυχής εξαγωγή της Γερμανίας, με τον κλάδο να πουλάει εκτός των συνόρων περισσότερα από 200 δισ. ευρώ την περασμένη χρονιά, δηλαδή αποτέλεσε σχεδόν το ένα πέμπτο των συνολικών εξαγωγών της χώφας.
Υπάρχουν πάντως και οι αντίθετες απόψεις. Ο Γιόεργκ Κράεμερ, επικεφαλής οικονομολόγος της Commerzbank εκτίμησε μιλώντας στο Reuters ότι δεν θα υπάρξει ύφεσης εξαιτίας μίας μόνο εταιρείας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου