Αλλάζουν τα πάντα αναφορικά με τα τέλη κυκλοφορίας των οχημάτων που θα πληρώσουν φέτος οι φορολογούμενοι, σύμφωνα με σχέδιο που επεξεργάζεται το υπουργείο Οικονομικών και αποκαλύπτει το capital.gr.
To υπουργείο Οικονομικών έχει ήδη σχεδιάσει τα επόμενα βήματα και απλά εκκρεμεί η παρουσίασή τους στο κουαερτέτο προς τα μέσα Οκτωβρίου, προκειμένου να λάβει και την τελική έγκριση.
Σύμφωνα με πληροφορίες για να υπολογιστούν πλέον τα τέλη κυκλοφορίας θα μπουν κριτήρια.
Πιο συγκεκριμένα, εξετάζεται:
Τα έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας ανήλθαν το 2014 στα περίπου 1,1 δις. ευρώ και με τις παραπάνω παρεμβάσεις εκτιμάται ότι θα υπάρξει αύξηση των κρατικών εσόδων, αλλά με επιβάρυνση, όπως υποστηρίζουν στο υπουργείο Οικονομικών, των νοικοκυριών που διαθέτουν φοροδοτική ικανότητα.
To υπουργείο Οικονομικών έχει ήδη σχεδιάσει τα επόμενα βήματα και απλά εκκρεμεί η παρουσίασή τους στο κουαερτέτο προς τα μέσα Οκτωβρίου, προκειμένου να λάβει και την τελική έγκριση.
Σύμφωνα με πληροφορίες για να υπολογιστούν πλέον τα τέλη κυκλοφορίας θα μπουν κριτήρια.
Πιο συγκεκριμένα, εξετάζεται:
- η εισαγωγή κριτηρίου συνολικού αριθμού ΙΧ ανά νοικοκυριό. Τα νοικοκυριά με δυο ενήλικες που έχουν τρίτο ή και τέταρτο ΙΧ θα επιβαρυνθούν σε σχέση με όσα καταβάλλουν σήμερα. Αντίστοιχα το νοικοκυριό με έναν φορολογούμενο και περισσότερα από ένα ΙΧ επίσης θα επιβαρυνθούν.
- η εισαγωγή κριτηρίου αθροίσματος κυβικών των ΙΧ κάθε νοικοκυριού. "Όποιος έχει ένα οικογενειακό ΙΧ και ένα "χιλιάρι" για δεύτερο δεν θα επιβαρυνθεί", λένε αρμόδια στελέχη του ΥΠΟΙΚ που επεξεργάζονται τις σχετικές προτάσεις. "Γιατί όμως να μην πληρώσει περισσότερα το εύπορο νοικοκυριό που διαθέτει δύο ή τρία οχήματα μεγάλου κυβισμού.
- η εισαγωγή κριτηρίου εμπορικής αξίας κυρίως για τα οχήματα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά από τον Νοέμβριο του 2010 και μετά και σήμερα τα ύψος των τελών υπολογίζεται αποκλειστικά με βάση τους εκπεμπόμενους ρύπους. Τονίζουν στο υπουργείο Οικονομικών ότι αυτός ο υπολογισμός ευνοεί σημαντικά φορολογούμενους που αγοράζουν ακριβά ΙΧ σε σχέση με φορολογούμενους που έχουν ΙΧ με τα ίδια περίπου χαρακτηριστικά αλλά είναι μοντέλα πριν το 2010.
Τα έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας ανήλθαν το 2014 στα περίπου 1,1 δις. ευρώ και με τις παραπάνω παρεμβάσεις εκτιμάται ότι θα υπάρξει αύξηση των κρατικών εσόδων, αλλά με επιβάρυνση, όπως υποστηρίζουν στο υπουργείο Οικονομικών, των νοικοκυριών που διαθέτουν φοροδοτική ικανότητα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου