48 εκατομμύρια ευρώ κόστισε στους φορολογούμενους ο οργανισμός ΟΠΕΠ που ιδρύθηκε το 1997μέχρι και την ολοκλήρωση της Πολιτιστικής Ολυμπιάδας το 2004.
Τρείς μήνες μετά το τέλος των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας οι αρμόδιες υπηρεσίες του Οργανισμού Προβολής Ελληνικού Πολιτισμού συνέταξαν τον «Απολογισμό του Προγράμματος 2011-2004 της Πολιτιστικής Ολυμπιάδας» .Αν και αρχικά υπήρξαν διαβεβαιώσεις πως όλα τα οικονομικά στοιχεία θα αναρτηθούν στο διαδίκτυο, εν συνεχεία η κυβέρνηση της Ν.Δ προτίμησε να το αποφύγει, στο όνομα πάντα της «εθνικής ανάτασης» που είχε επιφέρει η Ολυμπιάδα της Αθήνας. Σήμερα είναι μοναδική ευκαιρία, έστω και με καθυστέρηση τόσων ετών η εκκαθάριση του ΟΠΕΠ να γίνει αφορμή ώστε να δημοσιοποιηθούν όλα τα οικονομικά στοιχεία που συνδέονται με την Πολιτιστική Ολυμπιάδα των Αγώνων του 2004.
Μόνο για τη παράσταση «Μυθωδία» του Βαγγέλη Παπαθανασίου με σκηνικό το Ιερό του Ολυμπίου Διός κόστισε το απίστευτο ποσό των 3,52 εκατομμυρίων ευρώ.
"Μετάλλιο" σπατάλης για την Ελλάδα και στα έξοδα διαφήμισης.
Η επίσημη προβολή και η διαφήμιση των εκδηλώσεων της Πολιτιστικής Ολυμπιάδας κόστισε 7,8 εκατομμύρια ευρώ. Επειδή προφανώς τα χρήματα αυτά δεν ήταν αρκετά, ο ΟΠΕΠ "αναγκάστηκε" να διαθέσει το 2002 και το 2003 ακόμη ένα κονδύλι με την ονομασία «Πρόσθετη εταιρική προβολή και διαφήμιση», ύψους 13 εκατομμυρίων ευρώ, ανεβάζοντας τη συνολική δαπάνη για «Διαφήμιση και προβολή της Πολιτιστικής Ολυμπιάδας» στα 20,8 εκατομμύρια ευρώ. Αν αναρωτιέστε πώς γίνεται το «έκτακτο» κονδύλι δύο ετών να είναι σχεδόν διπλάσιο του συνολικού ποσού που δόθηκε για τέσσερα χρόνια, μια πιο προσεκτική ματιά στον Απολογισμό του ΟΠΕΠ σύμφωνα με την Real News για το πώς διατέθηκαν 13 εκατομμύρια ευρώ σε «πρόσθετη προβολή και διαφήμιση» θα μας διαφωτίσει:
• 8 εκατομμύρια ευρώ για την «προβολή της Πολιτιστικής Ολυμπιάδας» από το CNN και το Eurosport (από περίπου 4 εκατομμύρια ευρώ έκαστο).
• 1,39 εκατομμύρια ευρώ για ένα «περίπτερο» στους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες του Σολτ Λεικ Σιτι, για «να δείξουμε στη παγκόσμια κοινότητα τις προετοιμασίες μας για το 2004»
• 985 χιλιάδες ευρώ για την εγχώρια διαφημιστική «καμπάνια εικόνας»
• 627 χιλιάδες ευρώ για την «καμπάνια του Portal της Επικράτειας Πολιτισμού» το 2002 (ήταν ένα ειδικό τμήμα του ΥΠΠΟ)
• 345 χιλιάδες ευρώ για την «αμοιβή δημιουργικού της διαφημιστικής BBDO»
• 270 χιλιάδες για την «παρουσίαση του θεσμού της Πολιτιστικής Ολυμπιάδας» στο Βυζαντινό Μουσείο
• 238 χιλιάδες ευρώ για μία «διεθνή καμπάνια εικόνας»
• 192 χιλιάδες ευρώ για την εκπαιδευτική έκθεση «Παιχνίδια Πολιτισμού».
Τρείς μήνες μετά το τέλος των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας οι αρμόδιες υπηρεσίες του Οργανισμού Προβολής Ελληνικού Πολιτισμού συνέταξαν τον «Απολογισμό του Προγράμματος 2011-2004 της Πολιτιστικής Ολυμπιάδας» .Αν και αρχικά υπήρξαν διαβεβαιώσεις πως όλα τα οικονομικά στοιχεία θα αναρτηθούν στο διαδίκτυο, εν συνεχεία η κυβέρνηση της Ν.Δ προτίμησε να το αποφύγει, στο όνομα πάντα της «εθνικής ανάτασης» που είχε επιφέρει η Ολυμπιάδα της Αθήνας. Σήμερα είναι μοναδική ευκαιρία, έστω και με καθυστέρηση τόσων ετών η εκκαθάριση του ΟΠΕΠ να γίνει αφορμή ώστε να δημοσιοποιηθούν όλα τα οικονομικά στοιχεία που συνδέονται με την Πολιτιστική Ολυμπιάδα των Αγώνων του 2004.
Μόνο για τη παράσταση «Μυθωδία» του Βαγγέλη Παπαθανασίου με σκηνικό το Ιερό του Ολυμπίου Διός κόστισε το απίστευτο ποσό των 3,52 εκατομμυρίων ευρώ.
"Μετάλλιο" σπατάλης για την Ελλάδα και στα έξοδα διαφήμισης.
Η επίσημη προβολή και η διαφήμιση των εκδηλώσεων της Πολιτιστικής Ολυμπιάδας κόστισε 7,8 εκατομμύρια ευρώ. Επειδή προφανώς τα χρήματα αυτά δεν ήταν αρκετά, ο ΟΠΕΠ "αναγκάστηκε" να διαθέσει το 2002 και το 2003 ακόμη ένα κονδύλι με την ονομασία «Πρόσθετη εταιρική προβολή και διαφήμιση», ύψους 13 εκατομμυρίων ευρώ, ανεβάζοντας τη συνολική δαπάνη για «Διαφήμιση και προβολή της Πολιτιστικής Ολυμπιάδας» στα 20,8 εκατομμύρια ευρώ. Αν αναρωτιέστε πώς γίνεται το «έκτακτο» κονδύλι δύο ετών να είναι σχεδόν διπλάσιο του συνολικού ποσού που δόθηκε για τέσσερα χρόνια, μια πιο προσεκτική ματιά στον Απολογισμό του ΟΠΕΠ σύμφωνα με την Real News για το πώς διατέθηκαν 13 εκατομμύρια ευρώ σε «πρόσθετη προβολή και διαφήμιση» θα μας διαφωτίσει:
• 8 εκατομμύρια ευρώ για την «προβολή της Πολιτιστικής Ολυμπιάδας» από το CNN και το Eurosport (από περίπου 4 εκατομμύρια ευρώ έκαστο).
• 1,39 εκατομμύρια ευρώ για ένα «περίπτερο» στους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες του Σολτ Λεικ Σιτι, για «να δείξουμε στη παγκόσμια κοινότητα τις προετοιμασίες μας για το 2004»
• 985 χιλιάδες ευρώ για την εγχώρια διαφημιστική «καμπάνια εικόνας»
• 627 χιλιάδες ευρώ για την «καμπάνια του Portal της Επικράτειας Πολιτισμού» το 2002 (ήταν ένα ειδικό τμήμα του ΥΠΠΟ)
• 345 χιλιάδες ευρώ για την «αμοιβή δημιουργικού της διαφημιστικής BBDO»
• 270 χιλιάδες για την «παρουσίαση του θεσμού της Πολιτιστικής Ολυμπιάδας» στο Βυζαντινό Μουσείο
• 238 χιλιάδες ευρώ για μία «διεθνή καμπάνια εικόνας»
• 192 χιλιάδες ευρώ για την εκπαιδευτική έκθεση «Παιχνίδια Πολιτισμού».
πηγή:lay-out.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου