Υποχρεωμένη να τροποποιήσει εντός 4 ημερών τη διαφημιστική καμπάνια της μπίρας Amstel σε τηλεόραση και ραδιόφωνο μετά από σχετική απόφαση του Συμβουλίου Ελέγχου Επικοινωνίας (ΣΕΕ)είναι η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, η οποία ωστόσο φαίνεται ότι έχει αποσύρει την καμπάνια πριν την ανάρτηση της απόφασης.
Ειδικότερα, η διαφημιστική καμπάνια της Amstel κρίθηκε από το ΣΕΕ “παραπλανητική ως προς τα βασικά της μηνύματα που προβάλλουν τον ελληνικό της χαρακτήρα και τη σύνδεση με την ελληνική παράδοση”. Η Επιτροπή έκρινε ότι η υπό έλεγχο επικοινωνία επικοινωνεί το χαρακτηριστικό της ελληνικότητας τόσο του προϊόντος όσο και της μάρκας Amstel τοποθετώντας μάλιστα το στοιχείο αυτό σε ένα πλαίσιο διαχρονικότητας.
Με αυτόν τον τρόπο είναι πιθανόν να δημιουργηθεί στον καταναλωτή η εσφαλμένη εντύπωση ότι πρόκειται για ένα αμιγώς ελληνικό προϊόν / ελληνική μάρκα που εξαρχής δημιουργήθηκε και καθιερώθηκε στην Ελλάδα και που ανέκαθεν παράγεται αποκλειστικά με ελληνικές πρώτες ύλες.
Πιο συγκεκριμένα, παραπλανητικοί θεωρήθηκαν οι ισχυρισμοί της διαφήμισης αναφορικά με την παραγωγή της μπίρας κατά 100% από ελληνικό κριθάρι.
Εντούτοις αφενός επειδή η μάρκα Amstel δεν είναι ελληνική και αφετέρου επειδή κατά τη διαδικασία από τα στοιχεία που προσκομίσθηκαν δεν τεκμηριώθηκε επαρκώς ότι οι προδιαγραφές παραγωγής του προϊόντος που ισχύουν σήμερα (δηλαδή η κάλυψη των αναγκών σε κριθάρι αποκλειστικά από Ελληνες παραγωγούς) ισχύουν πάντοτε, η Επιτροπή αποφάσισε ότι από τη διαφήμιση είναι πιθανός ο κίνδυνος σύγχυσης ή και παραπλάνησης λαμβάνοντας υπόψιν της και το γεγονός ότι στην αντίληψη του μέσου καταναλωτή είναι συχνά ασαφές κατά πόσο ένα προϊόν/μάρκα είναι ελληνικό ή όχι.
Παραπλανητικά θεωρήθηκαν από το ΣΕΕ και τα επιχειρήματα της καμπάνιας που συνδέουν την προέλευση του ονόματος της μπίρας Amstel με την ελληνική γλώσσα (Αμ στέλνανε…) και τις ελληνικές ρίζες (σύντμηση επιθέτου Αμ-οιράκης Στ-έλιος).
Ειδικότερα, η διαφημιστική καμπάνια της Amstel κρίθηκε από το ΣΕΕ “παραπλανητική ως προς τα βασικά της μηνύματα που προβάλλουν τον ελληνικό της χαρακτήρα και τη σύνδεση με την ελληνική παράδοση”. Η Επιτροπή έκρινε ότι η υπό έλεγχο επικοινωνία επικοινωνεί το χαρακτηριστικό της ελληνικότητας τόσο του προϊόντος όσο και της μάρκας Amstel τοποθετώντας μάλιστα το στοιχείο αυτό σε ένα πλαίσιο διαχρονικότητας.
Με αυτόν τον τρόπο είναι πιθανόν να δημιουργηθεί στον καταναλωτή η εσφαλμένη εντύπωση ότι πρόκειται για ένα αμιγώς ελληνικό προϊόν / ελληνική μάρκα που εξαρχής δημιουργήθηκε και καθιερώθηκε στην Ελλάδα και που ανέκαθεν παράγεται αποκλειστικά με ελληνικές πρώτες ύλες.
Πιο συγκεκριμένα, παραπλανητικοί θεωρήθηκαν οι ισχυρισμοί της διαφήμισης αναφορικά με την παραγωγή της μπίρας κατά 100% από ελληνικό κριθάρι.
Εντούτοις αφενός επειδή η μάρκα Amstel δεν είναι ελληνική και αφετέρου επειδή κατά τη διαδικασία από τα στοιχεία που προσκομίσθηκαν δεν τεκμηριώθηκε επαρκώς ότι οι προδιαγραφές παραγωγής του προϊόντος που ισχύουν σήμερα (δηλαδή η κάλυψη των αναγκών σε κριθάρι αποκλειστικά από Ελληνες παραγωγούς) ισχύουν πάντοτε, η Επιτροπή αποφάσισε ότι από τη διαφήμιση είναι πιθανός ο κίνδυνος σύγχυσης ή και παραπλάνησης λαμβάνοντας υπόψιν της και το γεγονός ότι στην αντίληψη του μέσου καταναλωτή είναι συχνά ασαφές κατά πόσο ένα προϊόν/μάρκα είναι ελληνικό ή όχι.
Παραπλανητικά θεωρήθηκαν από το ΣΕΕ και τα επιχειρήματα της καμπάνιας που συνδέουν την προέλευση του ονόματος της μπίρας Amstel με την ελληνική γλώσσα (Αμ στέλνανε…) και τις ελληνικές ρίζες (σύντμηση επιθέτου Αμ-οιράκης Στ-έλιος).
πηγή:blog.gr
Ειναι περιεργο πως δημιουργηθηκε τοσος ντορος για ενα αστειο οπως μου φαινεται προσωπικα. Μια πλακα ηταν και μαλιστα μαυρη αν ειναι δυνατον να πιστεψει κανεις οτι το αμστελ βγηκε ετσι οταν υπαρχει ολοκληρος ποταμος στην Ολλανδια. Για την ελληνικη παραγωγη κριθαριου η διαφημιση λεει αληθεια παντως. Τι λετε
ΑπάντησηΔιαγραφήδεν τους ενοχλουν οι τραπεζες και οι διαφημισεις τους τους ενοχλει μια αστεια διαφημιση …για την παραγωγη ελλληνικου κριθαριου δεν ακουσθηκε τιποτα γιατι αραγε ?
ΑπάντησηΔιαγραφήΠόσο ελληνικό είναι ένα προϊόν με ελληνικό όνομα που φέρνει όλες τις πρώτες ύλες του από το εξωτερικό και συσκευάζεται μερικώς στην Ελλάδα; Είναι λιγότερο ελληνικά τα προϊόντα που παράγονται σε εργοστάσια και εγκαταστάσεις που λειτουργούν στην Ελλάδα, από έλληνες εργαζομένους, από ελληνικές πρώτες ύλες; Οι επενδύσεις, οι θέσεις εργασίας, η τεχνογνωσία και η προστιθέμενη αξία που προσφέρουν στην Ελλάδα δεν παίζουν κανένα ρόλο;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΝ ΗΤΑΝ ΕΤΣΙ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΧΕ ΠΑΡΕΙ ΤΗΝ ΚΑΤΩ ΒΟΛΤΑ!ΑΠΛΑ ΕΜΑΣ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΥΣΤΙΧΩΣ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕΙ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΚΟΒΟΥΛΟΙ ΚΑΙ ΚΑΚΕΝΤΡΕΧΕΙΣ ΜΕ ΟΛΑ ΑΚΟΜΗ Κ ΜΕ ΜΙΑ ΑΠΛΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ Η ΑΘΗΝΑΙΚΗ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΤΡΙΑ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΔΙΝΟΝΤΑΣ ΨΩΜΙ ΣΕ ΣΥΜΠΑΤΡΙΩΤΕΣ ΜΑΣ!ΕΛΕΟΣ!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήκαλησπερα σας να ενημερωσω για κατι διοτι η κουβεντα σας εχει πολυ ενδιαφερον. Η ελληνικοτητα των προιοντων θελει αποδειξεις ρωταω λοιπον αφου λετε οτι εταιρειες στελνουν τα κερδη τους στην ευρωπη πως ειναι δυνατον να συντηρεις 4 εργοστασια χιλιαδες προμηθευτες χιλιαδες εργαζομενους και στο τελος τελος το κοστοςμενει εδω στην ελλαδα δεν ειναι καλο αυτο για την ελλαδα μας ?
ΑπάντησηΔιαγραφήκαλημέρα σας γενικα υπαρχει ενα κλιμα το οποιο προσωπικα με κανει και απορω για το τι θελουμε επιτελους. Σχετικα με την φαγε τα πραγματα ειναι γνωστα ..με την κοκα κολα συνεχιζονται λαμπρα για καποιους. Ειναι κριμα ομως να λεμε ψεματα και ανακριβειες για εταιρειες οπως για απραδειγμα οι προηγουμενες και η παραπανω. Δεν ειναι δυνατον να μη ναναγνωριζουμε αυτα που προσφερει καθημερινα στην οικονομια μας η αθηναικη και αλλες εταιρειες διαφωνειτε ?
ΑπάντησηΔιαγραφή