Τα έργα του νέου οδικού τμήματος της Ε.Ο. Τρικάλων – Άρτας, από τη Γέφυρα Καραβόπορου έως τη Λυγαριά, επισκέφτηκε ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κώστας Αγοραστός.
Είχε την ευκαιρία να συζητήσει με τους κατασκευαστές και τους επιβλέποντες για την πρόοδο του έργου και σε δηλώσεις του ανέφερε χαρακτηριστικά: «Έχει ξεκινήσει και βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη ένα σημαντικό έργο, το οποίο βελτιώνει την οδική ασφάλεια και αναβαθμίζει την σύνδεση των Τρικάλων και της Θεσσαλίας γενικότερα, με την Άρτα. Πρόκειται για ένα έργο προϋπολογισμού 21 περίπου εκ. ευρώ, μήκους 9,5 χιλιομέτρων το οποίο περιλαμβάνει 3 ανισόπεδους κόμβους στη Λυγαριά, το Δροσερό και στον Παραπόταμο και αναμόρφωση του κόμβου των Γόμφων. Με την ολοκλήρωση των έργων πρόκειται να παραδοθεί ένας σύγχρονος και ασφαλής αυτοκινητόδρομος, με δύο κατευθύνσεις, 4 λωρίδες κυκλοφορίας και με παράπλευρες οδούς που θα βοηθούν την μετακίνηση αγροτικών μηχανημάτων».
Ο περιφερειάρχης αναφέρθηκε ακόμη στις δυσκολίες που εμφανίστηκαν κατά την εκτέλεση του έργου καθώς τόσο οι έντονες βροχοπτώσεις του Μαΐου όσο και οι υψηλές θερμοκρασίες του καλοκαιριού εμπόδισαν την εκτέλεση εργασιών. Παράλληλα προσέθεσε ότι πραγματοποιούνται εργασίες διευθέτησης σε μεγάλο μήκος του Πορταϊκού ποταμού. Ενώ δεν παρέλειψε να ζητήσει την συμβολή όλων για το έργο αυτό για να μην παρατηρηθούν καθυστερήσεις στις διαδικασίες επιτάξεων και απαλλοτριώσεων. «Κανείς δεν πρόκειται να χάσει ενώ θα πρέπει να βοηθήσουν όλοι για να γίνει αυτός ο δρόμος που θα σημάνει ασφάλεια, ανάπτυξη και άρση της απομόνωσης. Και πάνω απ’ όλα γιατί είναι ένα έργο που φέρνει θέσεις εργασίας και τόνωση τόσο της πραγματικής όσο και της τοπικής οικονομίας. Εμείς συνεχίζουμε σε ένα δύσκολο περιβάλλον, σε μια τραγική οικονομική στιγμή, σε μια περίοδο αβεβαιότητας και ανασφάλειας αφοσιωμένοι στη θεσσαλική προσπάθεια».
Τεχνικό αντικείμενο του έργου είναι η κατασκευή του τμήματος της Ε.Ο. Τρικάλων – Άρτας, από Γέφυρα Καραβοπόρου έως και Λυγαριά, μήκους 9,5 Km περίπου. Ειδικότερα προβλέπεται:
· Η κατασκευή κύριας αρτηρίας μήκους 9,50 km περίπου,
· Η κατασκευή συνδετήριας οδού της παλαιάς Εθνικής Οδού με τη νέα χάραξη μήκους 1,10 km περίπου, στην περιοχή του ισόπεδου κόμβου Γόμφων.
· Η κατασκευή παράπλευρου δικτύου δεξιά κατά τη φορά χιλιομέτρησης μήκους 2,60 km περίπου (SVR 1)
· Η κατασκευή παράπλευρου δικτύου αριστερά κατά τη φορά χιλιομέτρησης μήκους 1,40 km περίπου (SVR 2)
· Η κατασκευή του ισόπεδου κόμβου Δροσερού (σύνθετης μορφής συνδυασμού σταυρού και ταυ)
· Η κατασκευή του ισόπεδου κόμβου Παραποτάμου (μορφής διπλού ταυ)
· Η κατασκευή του ισόπεδου κόμβου Λυγαριάς (μορφής ταυ), και
· Η αναμόρφωση του ισόπεδου κόμβου Γόμφων (μορφής σταυρού)
Η τυπική διατομή της κύριας αρτηρίας είναι τύπου β4ν*, συνολικού ασφαλτοστρωμένου πλάτους 17,00 μ και των παράπλευρων οδών είναι τύπου β2, ε2 και η1.
Στο τμήμα από Χ.Θ. 0+000 (Γέφυρα Καραβοπόρου) έως και Χ.Θ. 1+193,49 ακολουθείται η πορεία του υφιστάμενου εθνικού δρόμου, ο οποίος θα ανακαινιστεί σύμφωνα με την νέα τυπική διατομή.
Στο τμήμα από Χ.Θ. 1+193,49 έως το τέλος της οδού (Χ.Θ. 9+548,73) η οδός έχει κατεύθυνση παράλληλη προς το υφιστάμενο ανάχωμα στον ποταμό Πορταϊκό. Κατασκευάζεται σε επίχωση, με μέσο ύψος επιχώματος περί τα 2,5 μ.
ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ: Το υπό κατασκευή τμήμα της εθνικής οδού Τρικάλων – Άρτας, αποτελεί έναν από τους βασικότερους συλλεκτήριους οδικούς άξονες του Νομού Τρικάλων και εξυπηρετεί οδικά πέραν της κίνησης οχημάτων διανομαρχιακού επιπέδου και ολόκληρη την Βορειοδυτική περιοχή του Νομού Τρικάλων στην οποία υπάρχει μεγάλος αριθμός οικισμών.
Η παρούσα εργολαβία έχει στόχο την ανακαίνιση και βελτίωση των γεωμετρικών στοιχείων του διατηρούμενου τμήματος της υφιστάμενης εθνικής οδού Τρικάλων – Πύλης, και την κατασκευή νέας οδού που παρακάμπτει βορειοδυτικά τους οικισμούς Πηγής και Λυγαριάς.
Η εφαρμογή της τυπικής διατομής τύπου β4ν* με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και αξονικό διαχωρισμό είναι ικανή να αντιμετωπίσει τόσο τον υφιστάμενο σήμερα φόρτο κυκλοφορίας, όσο και τον αναμενόμενο στο μέλλον, λόγω της συνδέσεως οδικά των Νομών Τρικάλων και Άρτας, ενώ η παράκαμψη των οικισμών Πηγής και Λυγαριάς θα οδηγήσει στην αποφυγή ατυχημάτων με εμπλοκή πεζών.
Η κατασκευή των παράλληλων δρόμων τοπικής κυκλοφορίας θα ανακουφίσει σημαντικά την κύρια αρτηρία από την κίνηση των πάσης φύσεως οχημάτων που εξυπηρετούν τις παρόδιες δραστηριότητες, τόσο στο αρχικό τμήμα της μελέτης από Χ.Θ. 0+000 έως Χ.Θ. 1+400 (περίπου) όπου έχει αναπτυχθεί σημαντική Βιομηχανική και Βιοτεχνική δραστηριότητα, όσο και στο υπόλοιπο τμήμα αυτής, λόγω της εξυπηρέτησης των κυκλοφοριακών αναγκών των αγροτικών μηχανημάτων και οχημάτων που χρησιμοποιούνται για τις αγροτικές εκμεταλλεύσεις της ευρύτερης περιοχής.
ΦΑΣΗ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΕΡΓΟΥ: Έχει ξεκινήσει η κατασκευή της αρτηρίας στο τμήμα από Χ.Θ. 8+800 έως Χ.Θ. 7+300 και σε μήκος 1.500 μέτρων και κατασκευάζονται εννέα (9) μικρά τεχνικά έργα. Επίσης προβλέπεται να ξεκινήσουν σύντομα χωματουργικές εργασίες και στο τμήμα της αρτηρίας από Χ.Θ. 3+000 έως Χ.Θ. 7+300, με τη διαδικασία της επίταξης.
Οι εργασίες συνεχίζονται χωρίς προβλήματα, ώστε να ολοκληρωθούν μέσα στη συμβατική προθεσμία περαίωσης του έργου (05-1-2015).
Τα υλικά του επιχώματος της οδού λαμβάνονται, σύμφωνα με εγκεκριμένη μελέτη, από κατάλληλες θέσεις του παρακείμενου Πορταϊκού ποταμού, με τρόπο ώστε να επιτυγχάνεται παράλληλα και η διευθέτηση της κοίτης του ποταμού στο μήκος που διενεργείται η αμμοχαλικοληψία.
Παρόντες κατά την επίσκεψη στα έργα ήταν ο αντιπεριφερειάρχης Χρήστος Μιχαλάκης, η διευθύντρια τεχνικών υπηρεσιών της Περιφερειακής Ενότητας Τρικάλων κα Έφη Καραγιάννη και οι εργολάβοι.
Είχε την ευκαιρία να συζητήσει με τους κατασκευαστές και τους επιβλέποντες για την πρόοδο του έργου και σε δηλώσεις του ανέφερε χαρακτηριστικά: «Έχει ξεκινήσει και βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη ένα σημαντικό έργο, το οποίο βελτιώνει την οδική ασφάλεια και αναβαθμίζει την σύνδεση των Τρικάλων και της Θεσσαλίας γενικότερα, με την Άρτα. Πρόκειται για ένα έργο προϋπολογισμού 21 περίπου εκ. ευρώ, μήκους 9,5 χιλιομέτρων το οποίο περιλαμβάνει 3 ανισόπεδους κόμβους στη Λυγαριά, το Δροσερό και στον Παραπόταμο και αναμόρφωση του κόμβου των Γόμφων. Με την ολοκλήρωση των έργων πρόκειται να παραδοθεί ένας σύγχρονος και ασφαλής αυτοκινητόδρομος, με δύο κατευθύνσεις, 4 λωρίδες κυκλοφορίας και με παράπλευρες οδούς που θα βοηθούν την μετακίνηση αγροτικών μηχανημάτων».
Ο περιφερειάρχης αναφέρθηκε ακόμη στις δυσκολίες που εμφανίστηκαν κατά την εκτέλεση του έργου καθώς τόσο οι έντονες βροχοπτώσεις του Μαΐου όσο και οι υψηλές θερμοκρασίες του καλοκαιριού εμπόδισαν την εκτέλεση εργασιών. Παράλληλα προσέθεσε ότι πραγματοποιούνται εργασίες διευθέτησης σε μεγάλο μήκος του Πορταϊκού ποταμού. Ενώ δεν παρέλειψε να ζητήσει την συμβολή όλων για το έργο αυτό για να μην παρατηρηθούν καθυστερήσεις στις διαδικασίες επιτάξεων και απαλλοτριώσεων. «Κανείς δεν πρόκειται να χάσει ενώ θα πρέπει να βοηθήσουν όλοι για να γίνει αυτός ο δρόμος που θα σημάνει ασφάλεια, ανάπτυξη και άρση της απομόνωσης. Και πάνω απ’ όλα γιατί είναι ένα έργο που φέρνει θέσεις εργασίας και τόνωση τόσο της πραγματικής όσο και της τοπικής οικονομίας. Εμείς συνεχίζουμε σε ένα δύσκολο περιβάλλον, σε μια τραγική οικονομική στιγμή, σε μια περίοδο αβεβαιότητας και ανασφάλειας αφοσιωμένοι στη θεσσαλική προσπάθεια».
Τεχνικό αντικείμενο του έργου είναι η κατασκευή του τμήματος της Ε.Ο. Τρικάλων – Άρτας, από Γέφυρα Καραβοπόρου έως και Λυγαριά, μήκους 9,5 Km περίπου. Ειδικότερα προβλέπεται:
· Η κατασκευή κύριας αρτηρίας μήκους 9,50 km περίπου,
· Η κατασκευή συνδετήριας οδού της παλαιάς Εθνικής Οδού με τη νέα χάραξη μήκους 1,10 km περίπου, στην περιοχή του ισόπεδου κόμβου Γόμφων.
· Η κατασκευή παράπλευρου δικτύου δεξιά κατά τη φορά χιλιομέτρησης μήκους 2,60 km περίπου (SVR 1)
· Η κατασκευή παράπλευρου δικτύου αριστερά κατά τη φορά χιλιομέτρησης μήκους 1,40 km περίπου (SVR 2)
· Η κατασκευή του ισόπεδου κόμβου Δροσερού (σύνθετης μορφής συνδυασμού σταυρού και ταυ)
· Η κατασκευή του ισόπεδου κόμβου Παραποτάμου (μορφής διπλού ταυ)
· Η κατασκευή του ισόπεδου κόμβου Λυγαριάς (μορφής ταυ), και
· Η αναμόρφωση του ισόπεδου κόμβου Γόμφων (μορφής σταυρού)
Η τυπική διατομή της κύριας αρτηρίας είναι τύπου β4ν*, συνολικού ασφαλτοστρωμένου πλάτους 17,00 μ και των παράπλευρων οδών είναι τύπου β2, ε2 και η1.
Στο τμήμα από Χ.Θ. 0+000 (Γέφυρα Καραβοπόρου) έως και Χ.Θ. 1+193,49 ακολουθείται η πορεία του υφιστάμενου εθνικού δρόμου, ο οποίος θα ανακαινιστεί σύμφωνα με την νέα τυπική διατομή.
Στο τμήμα από Χ.Θ. 1+193,49 έως το τέλος της οδού (Χ.Θ. 9+548,73) η οδός έχει κατεύθυνση παράλληλη προς το υφιστάμενο ανάχωμα στον ποταμό Πορταϊκό. Κατασκευάζεται σε επίχωση, με μέσο ύψος επιχώματος περί τα 2,5 μ.
ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ: Το υπό κατασκευή τμήμα της εθνικής οδού Τρικάλων – Άρτας, αποτελεί έναν από τους βασικότερους συλλεκτήριους οδικούς άξονες του Νομού Τρικάλων και εξυπηρετεί οδικά πέραν της κίνησης οχημάτων διανομαρχιακού επιπέδου και ολόκληρη την Βορειοδυτική περιοχή του Νομού Τρικάλων στην οποία υπάρχει μεγάλος αριθμός οικισμών.
Η παρούσα εργολαβία έχει στόχο την ανακαίνιση και βελτίωση των γεωμετρικών στοιχείων του διατηρούμενου τμήματος της υφιστάμενης εθνικής οδού Τρικάλων – Πύλης, και την κατασκευή νέας οδού που παρακάμπτει βορειοδυτικά τους οικισμούς Πηγής και Λυγαριάς.
Η εφαρμογή της τυπικής διατομής τύπου β4ν* με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και αξονικό διαχωρισμό είναι ικανή να αντιμετωπίσει τόσο τον υφιστάμενο σήμερα φόρτο κυκλοφορίας, όσο και τον αναμενόμενο στο μέλλον, λόγω της συνδέσεως οδικά των Νομών Τρικάλων και Άρτας, ενώ η παράκαμψη των οικισμών Πηγής και Λυγαριάς θα οδηγήσει στην αποφυγή ατυχημάτων με εμπλοκή πεζών.
Η κατασκευή των παράλληλων δρόμων τοπικής κυκλοφορίας θα ανακουφίσει σημαντικά την κύρια αρτηρία από την κίνηση των πάσης φύσεως οχημάτων που εξυπηρετούν τις παρόδιες δραστηριότητες, τόσο στο αρχικό τμήμα της μελέτης από Χ.Θ. 0+000 έως Χ.Θ. 1+400 (περίπου) όπου έχει αναπτυχθεί σημαντική Βιομηχανική και Βιοτεχνική δραστηριότητα, όσο και στο υπόλοιπο τμήμα αυτής, λόγω της εξυπηρέτησης των κυκλοφοριακών αναγκών των αγροτικών μηχανημάτων και οχημάτων που χρησιμοποιούνται για τις αγροτικές εκμεταλλεύσεις της ευρύτερης περιοχής.
ΦΑΣΗ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΕΡΓΟΥ: Έχει ξεκινήσει η κατασκευή της αρτηρίας στο τμήμα από Χ.Θ. 8+800 έως Χ.Θ. 7+300 και σε μήκος 1.500 μέτρων και κατασκευάζονται εννέα (9) μικρά τεχνικά έργα. Επίσης προβλέπεται να ξεκινήσουν σύντομα χωματουργικές εργασίες και στο τμήμα της αρτηρίας από Χ.Θ. 3+000 έως Χ.Θ. 7+300, με τη διαδικασία της επίταξης.
Οι εργασίες συνεχίζονται χωρίς προβλήματα, ώστε να ολοκληρωθούν μέσα στη συμβατική προθεσμία περαίωσης του έργου (05-1-2015).
Τα υλικά του επιχώματος της οδού λαμβάνονται, σύμφωνα με εγκεκριμένη μελέτη, από κατάλληλες θέσεις του παρακείμενου Πορταϊκού ποταμού, με τρόπο ώστε να επιτυγχάνεται παράλληλα και η διευθέτηση της κοίτης του ποταμού στο μήκος που διενεργείται η αμμοχαλικοληψία.
Παρόντες κατά την επίσκεψη στα έργα ήταν ο αντιπεριφερειάρχης Χρήστος Μιχαλάκης, η διευθύντρια τεχνικών υπηρεσιών της Περιφερειακής Ενότητας Τρικάλων κα Έφη Καραγιάννη και οι εργολάβοι.
πηγή:trikalavoice.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου