Τετάρτη 25 Ιανουαρίου 2012

Στη δημοσιότητα ηχογραφήσεις του Κένεντι

Οι τελευταίες 45 ώρες των ηχογραφήσεων που έγιναν μυστικά στον Λευκό Οίκο κατά την προεδρία του Τζον Φ. Κένεντι δόθηκαν στη δημοσιότητα, προσφέροντας στους ερευνητές μια μοναδική ματιά στους τελευταίους τρεις μήνες της διακυβέρνησης των ΗΠΑ από τον πρόεδρο που δολοφονήθηκε. Οι....

ηχογραφήσεις αυτές ανήκουν σε συλλογή ηχογραφήσεων περισσότερων από 248 ωρών από συναντήσεις και 12 ωρών από τηλεφωνικές συνομιλίες που εξετάστηκαν και δόθηκαν στη δημοσιότητα από την Προεδρική Βιβλιοθήκη και το Μουσείο του Τζον Φ. Κένεντι από το 1993. "Πράγματι φαίνεται η ευφυΐα του προέδρου", δήλωσε η Μάουρα Πόρτερ, αρχειοφύλακας αποχαρακτηρισμένων στην προεδρική βιβλιοθήκη, η οποία εργάστηκε πάνω στις ηχογραφήσεις αυτές για μία δεκαετία.

Στις ηχογραφήσεις που δόθηκαν στη δημοσιότητα ο Κένεντι ακούγεται να μπερδεύει τους ειδικούς με τις ερωτήσεις που τους κάνει σε τομείς που δεν ήταν απαραιτήτως το φόρτε του, προσέθεσε η Πόρτερ.

Οι συνομιλίες αυτές ηχογραφήθηκαν σκοπίμως από τον πρόεδρο στον Λευκό Οίκο, αλλά η ύπαρξή τους κρατήθηκε μυστική ακόμη και από τους πιο υψηλόβαθμους βοηθούς του Κένεντι, αναφέρει η βιβλιοθήκη σε ανακοίνωσή της.

Οι τελευταίες αυτές 45 ώρες που δίδονται στη δημοσιότητα είχαν ηχογραφηθεί κατά τη διάρκεια των τελευταίων τριών μηνών της προεδρίας του Κένεντι.

Μεταξύ των πιο αξιομνημόνευτων είναι οι συνομιλίες που είχε με υψηλόβαθμους αξιωματούχους, οι οποίοι τον ενημέρωναν για τα προβλήματα στο Βιετνάμ, σημείωσε η Πόρτερ.

Αφού ακούγονται δύο άκρως διαφορετικές απόψεις από υψηλόβαθμους συμβούλους του προέδρου, οι οποίοι είχαν πάει για μια αποστολή εκτίμησης των συνθηκών στο Νότιο Βιετνάμ, ο Κένεντι ακούγεται να σχολιάζει: "Πήγατε και οι δύο στην ίδια χώρα;"

Στις ηχογραφημένες αυτές συνομιλίες υπάρχουν επίσης συζητήσεις που είχε ο Κένεντι για την προεκλογική εκστρατεία του 1964 και μια συζήτηση για το πρόγραμμά του της επόμενης εβδομάδας, λίγες μόλις ημέρες πριν δολοφονηθεί στο Ντάλας του Τέξας, στις 22 Νοεμβρίου του 1963.
πηγή:trelokouneli.gr

Δασκάλα γρονθοκόπησε 9χρονο μαθητή με ειδικές ανάγκες

Δεν μπορούν να συνέλθουν οι γονείς ενός 9χρονου με ειδικές ανάγκες από την Πάτρα, που είδαν το παιδί τους να επιστρέφει από το σχολείο χτυπημένο και μέσα στα αίματα. Ο πατέρας του ρώτησε τον οδηγό του σχολικού ποιος πείραξε το παιδί του και τότε αυτός του απάντησε ότι…

η δασκάλα του το γρονθοκόπησε στο πρόσωπο, σύμφωνα με το dete. Οι γονείς έγιναν έξαλλοι και αποφάσισαν να κινηθούν νομικά εναντίον της δασκάλας, προκειμένου να μην κινδυνέψουν και άλλα παιδιά.

Εξάλλου το συγκεκριμένο σχολείο είναι για παιδιά με ειδικές ανάγκες και υπάρχει ένας παραπάνω λόγος που τα παιδιά αυτά χρειάζονται ειδική μεταχείριση.
πηγή:trelokouneli.gr

«Πλημμύρισε» το Σύνταγμα για λίγα κρεμμύδια και πατάτες

Την έντονη δυσαρέσκειά τους για την προσπάθεια υποβάθμισης των προϊόντων τους θέλησαν να εκφράσουν οι αγρότες της Βοιωτίας.

Από τις 6:00 το πρωί έστησαν στην πλατεία Συντάγματος μία αυτοσχέδια λαϊκή, όπου μοιράζουν δωρεάν λαχανικά προκειμένου να γνωρίσουν οι καταναλωτές τα άριστης ποιότητας, όπως υποστηρίζουν, προϊόντα τους.

Από νωρίς το πρωί πλήθος κόσμου που «μυρίστηκε» τα καρότα, τις πατάτες και τα άλλα λαχανικά έχει επισκεφθεί την λαϊκή για να γευτεί τα λαχανικά.

Σύμφωνα με τους παραγωγούς εδώ και ένα χρόνο γίνεται συστηματική προσπάθεια για την υποβάθμιση των προϊόντων τους με επιχείρημα την μόλυνση του Ασωπού.

Στη συνέχεια οι αγρότες θα μεταβούν στο Κέντρο Αστέγων του Δήμου Αθηναίων, όπου θα μοιράσουν 3 τόνους φρέσκα λαχανικά.

«Είμαστε παραγωγοί από τη Θήβα. Οικονομικά συμφέροντα δυσφημούν τα δικά μας προϊόντα, για αυτό το λόγο ήρθαμε εδώ στο Σύνταγμα για να διαπιστώσει ο κόσμος ότι δεν έχουν απολύτως κανένα πρόβλημα. Με αυτά τα προϊόντα μεγαλώσαμε εμείς και τα παιδιά μας. Είναι από τη μάνα ελληνική γη», δηλώνει παραγωγός από τη Θήβα.

«Η πιο ελεγμένη περιοχή από κρατικούς φορείς είναι αυτή των Θηβών» τονίζει μια αγρότης από τη Θήβα.

πηγή:newsbomb.gr 

Το νέο κίνημα του «Δεν ξεχνώ»

Πέρασαν τα χρόνια που καλύπταμε τα μάτια και κλείναμε τα αυτιά μπροστά στην εκκωφαντική καταστροφή...

Είναι παράξενη πολύ η ιστορία με τις αποδοκιμασίες πολιτικών προσώπων, σε όλα τα μήκη και πλάτη της Ελλάδας, ακόμη και στο εξωτερικό. Το «καλογυμνασμένο» ελληνικό τηλεοπτικό μάτι, εξάλλου, είχε συνηθίσει στο νοθευμένο σκηνικό των πλατό, είχε απολαύσει τα αψεγάδιαστα σκηνοθετικά πλάνα των μεγάλων κομματικών συγκεντρώσεων.

Φυσικά και υπήρχαν όλα αυτά. Μέρος ενός πανελλήνιου τελετουργικού ήταν και οι εκδηλώσεις «σεβασμού» και η ανοχή στην πληθωρικότητα. Επιρρεπείς οι περισσότεροι στο «δήθεν» συμμετείχαμε, έστω και με την ανοχή μας. Εθισμένοι στις εικόνες αποθέωσης, στις αγκαλιές, τις χειραψίες και τα χειροφιλήματα.

Και τώρα τι; Βρεθήκαμε ξαφνικά σε προεπαναστατική περίοδο; Πολίτες κυνηγούν πολιτευτές, αποδοκιμασίες σε κάθε δημόσια εκδήλωση, «συμβολικές κρεμάλες» στις συγκεντρώσεις. Κι όχι μόνο.

Καθημερινά δεκάδες συλλήψεις πολιτών που χρωστούν στο δημόσιο. Στη δημοσιότητα οι λίστες «μεγαλοοφειλετών». Το βαλιτσάκι της ΕΥΠ «ξεβρωμίζει» το ποδόσφαιρο, εξαρθρώνει «μαφίες» στη Θεσσαλονίκη.

Κινήματα μη ανοχής. «Δεν Πληρώνω» και μετά «Σπίθα». Μέτωπα λαϊκά – μέτωπα «πατριωτικά». «Η Αριστερά ενισχύεται – ο δικομματισμός καταρρέει». «Κανείς μόνος ενάντια στην κρίση»...

Μα είναι αυτές οι δεύτερες, οι «υπόγειες» σκέψεις που σε κρατούν μαγκωμένο. Δε σε αφήνουν να χαρείς. Είναι ο φόβος της επιστροφής, της επανάκαμψης της μετριότητας.

Ξέρεις πως ο στόχος τους είναι η απόκρουση των αντιδράσεων, η αποτροπή της ανατροπής του σκηνικού. «Ανακαίνιση» είναι η λέξη που περιγράφει με ακρίβεια τα σχέδια τους.

Αυτό που έχει περισσότερο από ποτέ ανάγκη ο τόπος, είναι ένα κίνημα που δε θα επιστρέψει τα πισωγυρίσματα. Ένα νέο μοντέλο επαγρύπνησης που θα σβήσει από τον χάρτη τη χώρα των Λωτοφάγων. Μια κόκκινη φωτεινή γραμμή που θα «μαρκάρει» επιδεικτικά τα λάθη του παρελθόντος - δε θα τα μουτζουρώσει απλώς. Ένα νέο κίνημα του «Δεν ξεχνώ».

Για να μην ξεχάσουμε ποτέ τους πολιτικούς που βούτηξαν ολόκληροι στο μέλι. τα ρουσφέτια, τις μίζες και τα «τζάκια». Να μην ξεχάσουμε όσους «τα έφαγαν» κι όσους το επιχείρησαν. Την απληστία, τις προχειρότητες, και τις σπατάλες. Αυτούς που τα έλεγαν κι αυτούς που προτίμησαν τη βολή τους.

Αλλά να μην ξεχάσουμε κι αυτούς που μας διόρισαν, τα «δικά μας παιδιά». Το δικό μας, μικρό – μα υπαρκτό, μερίδιο ευθύνης στην πορεία του τόπου.

Και φυσικά να μη ξεχάσουμε τα χρόνια που μας γύρισαν δεκαετίες πίσω κι εμείς παραμείναμε και παραμένουμε σιωπηλοί. Τα χρόνια που καλύπταμε τα μάτια και κλείναμε τα αυτιά. Κωφοί, μπροστά στην εκκωφαντική καταστροφή...
πηγή:topontiki.gr

Ξέμειναν ακόμη και από ασκούς αίματος τα νοσοκομεία

Τη στιγμή που το υπουργείο Υγείας θέλει να ανακηρύξει το 2012 έτος αιμοδοσίας

Τα νοσοκομεία της χώρας ξέμειναν ακόμη και από ασκούς αίματος με συνέπεια να αναβάλλονται τακτικά χειρουργεία, να κλείνουν τμήματα αιμοδοσίας και να ακυρώνονται εκστρατείες αιμοδοσίας σε πολλές περιοχές της χώρας καθώς οι διοργανωτές δεν έχουν πού να βάλουν το αίμα!

Η έλλειψη των ασκών αυτών και άλλων αναλώσιμων που χρειάζεται η αιμοδοσία, σύμφωνα με δημοσίευμα της «Δημοκρατίας», παρατηρείται εδώ και περίπου τέσσερις μήνες και είναι γνωστή στην ηγεσία του υπουργείου Υγείας, όπως έχει καταγγείλει επανειλημμένα ο Χρήστος Πρωτόπαπας, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Εθελοντών Αιμοδοτών.

«Τους τελευταίους μήνες έχει διαμορφωθεί μια εξαιρετικά επικίνδυνη κατάσταση για τους ασθενείς που έχουν άμεση ανάγκη από αίμα. Την ίδια ώρα το υπουργείο Υγείας θέλει να ανακηρύξει το 2012 έτος αιμοδοσίας! Και που θα βάζουν το αίμα των αιμοδοτών οι γιατροί; Σε μπουκαλάκια εμφιαλωμένου νερού;» λέει με αγανάκτηση ο κ. Πρωτόπαπας.

Το πρόβλημα δημιουργήθηκε όταν πτώχευσε η μία από τις δύο προμηθεύτριες εταιρείες, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης. Όλο το βάρος της προμήθειας των νοσοκομείων της χώρας επωμίστηκε η άλλη εταιρεία, η οποία, επειδή έχει πρόβλημα ρευστότητας (διότι το Δημόσιο αργεί να πληρώσει και οι τράπεζες δεν δίνουν δάνεια), αδυνατεί με τη σειρά της να προκαταβάλλει τα χρήματα που απαιτούν οι ξένες εταιρείες, διότι, υπό το φόβο ότι η χώρα μας θα πτωχεύσει, ζητούν τα λεφτά τους μπροστά.

Αυτός ο φαύλος κύκλος, που ισχύει λίγο πολύ για όλες τις προμηθεύτριες εταιρείες αναλώσιμων νοσοκομειακών υλικών, έχει δημιουργήσει τεράστιες ελλείψεις σε ασκούς αίματος.

Τα νοσοκομεία, σε μια προσπάθεια να εξυπηρετηθούν, συνεργάζονται μεταξύ τους, δανειζόμενα ασκούς από άλλα.
πηγή:newsbeast.gr

Έραψαν τα στόματά τους σε ένδειξη διαμαρτυρίας

640 τρόφιμοι σε φυλακή του Κιργιστάν πήραν σύρμα κι έραψαν τα χείλη τους για να διαμαρτυρηθούν για τις συνθήκες κράτησής τους.

Περισσότεροι από 3.000 κρατούμενοι έχουν ήδη ξεκινήσει απεργία πείνας. Ονόμασαν την κινητοποίησή τους «Αν είσαι με τον λαό, ράψε το στόμα! Αν είσαι με το μέλλον, ράψε το στόμα!».

"Διαμαρτύρονται ότι υφίστανται κακομεταχείριση από τους δεσμοφύλακες και ότι παραβιάζονται τα ανθρώπινα δικαιώματά τους και ζητούν καλύτερες υλικές συνθήκες", δήλωσε ο συνήγορος του πολίτη του Κιργιστάν Τουρσουνμπέκ Ακούν.

Οι αρχές του Κιργιστάν δήλωσαν από την πλευρά τους ότι η εξέγερση των κρατουμένων ενορχηστρώθηκε από το οργανωμένο έγκλημα μετά την έναρξη στις 16 Ιανουαρίου μιας "επιχείρησης καθαρά χέρια" στις φυλακές του Κιργιστάν, έπειτα από το φόνο ενός αρχηγού της μαφίας.

Η εξέγερση των κρατουμένων άρχισε, σύμφωνα με τις σωφρονιστικές υπηρεσίες, μετά το φόνο ενός αρχηγού της μαφίας στη φυλακή, αναμφίβολα με εντολή κάποιου από τους υπαρχηγούς του. Τότε, οι σωφρονιστικές υπηρεσίες έβαλαν τέλος στα προνόμια που είχαν οι μαφιόζοι κρατούμενοι.

Από το 2005, οι φυλακές της χώρας γίνονται τακτικά θέατρο εξεγέρσεων, απεργιών πείνας και πράξεων αυτοακρωτηριασμού.
πηγή:newsit.gr

Αλλοδαπή "ξάφριζε" την ηλικιωμένη που....πρόσεχε !

Την 90χρονη γυναίκα που φρόντιζε εκμεταλλεύτηκε μια 43χρονη υπήκοος Βουλγαρίας, η οποία "σήκωσε", χιλιάδες ευρώ από το λογαριασμό της.

Η 43χρονη εργάζονταν εδώ και 10 χρόνια περιστασιακά ως οικιακή βοηθός στο σπίτι της ηλικιωμένης και σε αυτό το διάστημα είχε κερδίσει την εμπιστοσύνη της.

Εν αγνοία της 90χρονης το "πονηρό θηλυκό" όπως αποδείχτηκε έπαιρνε την κάρτα αναλήψεων και γνωρίζοντας το pin έκανε συχνά μικρές αναλήψεις ώστε να μη γίνει αντιληπτή.

Ωστόσο οι συγγενείς της 90χρονης άρχισαν να υποψιάζονται ότι κάτι δεν πήγαινε καλά και έκαναν σχετική καταγγελία στην Αστυνομία.

Από την προανάκριση της Υποδιεύθυνσης Ασφαλείας Χανίων που ερεύνησαν την υπόθεση, οι αρχές οδηγήθηκαν στην 43χρονη Βουλγάρα, η οποία και ομολόγησε τη δράση της.

Μάλιστα στο "κόλπο" είχε βάλει και το γιο της ενώ σύμφωνα με πληροφορίες, η οικιακή βοηθός είχε αποσπάσει περίπου 10.910 ευρώ από το λογαριασμό της ανυποψίαστης ηλικιωμένης.
πηγή:flashnews.gr

Ποιές αποδείξεις μετρούν στην εφορία

Η αντίστροφη μέτρηση για την υποβολή των φετινών φορολογικών δηλώσεων έχει ξεκινήσει και οι περισσότεροι φορολογούμενοι εξακολουθούν να προβληματίζονται σχετικά με το ποίες αποδείξεις εμπίπτουν στη εφορία.

Για να σας διευκολύνουμε συγκεντρώσαμε σε λίστα ποιές αποδείξεις γενικών δαπανών που απαιτούνται για την εξασφάλιση του αφορολόγητου μετρούν και ποιές όχι αλλά και τις ειδικές αποδείξεις που προσφέρουν φοροαπαλλαγή.

Ποιές αποδείξεις μετρούν στην εφορία;


Γενικές αποδείξεις: σουπερ μάρκετ, καύσιμα, ρούχα, διόδια, εστιατόρια
ΔΕΝ μετρούν: λογαριασμοί ΔΕΚΟ, λογαριασμοί τηλεφωνου, δίδακτρα ιδιωτικών σχολείων, αγορά Ι.Χ. , αγορά ακινήτου, εισιτήρια.
Ειδικές αποδείξεις: Ιατρικές δαπάνες, τόκοι στεγαστικών δανείων για πρώτη κατοικία, ασφάλιστρα ζωής, ενοίκιο α κατοικίας, ενοίκιο παιδιού που σπουδάζει στο εσωτερικό, δίδακτρα φροντιστηρίων, καταβολή διατροφής, εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων, αλλαγής καυστήρα από πετρελαίου σε αερίου, εγκατάσταση ηλιακού θερμοσίφωνα, υποχρεωτικές ασφαλιστικές εισφορές προς τα ταμεία ασφάλισης, δωρεές προς κοινωφελή σωματεία ή το δημόσιο.
πηγή:enimerwsi.gr

Δεν είχε λεφτά να πληρώσει την ζημιά που προκάλεσε και… θέλησε να αυτοκτονήσει

H κοινωνική χρεοκοπία έχει ήδη επέλθει και δυστυχώς αυτή η παραδοχή επιβεβαιώνεται καθημερινώς…

Ένας 53χρονος κάτοικος Σκάλας Λακωνίας, επιχείρησε να αυτοκτονήσει καθώς προσπάθησε να πηδήξει από την γέφυρα του Ευρώτα.

Πιο αναλυτικά, η ιστορία ξεκίνησε την Δευτέρα, όταν ο 53χρονος με το αυτοκίνητό του περνώντας από την πιάτσα ταξί της Σκάλας, γρατσούνισε ένα ταξί. Η ζημιά κατά το 53χρονο ήταν μικρή και με μια ειδική κρέμα, το θέμα θα τελείωνε εκεί.
Την Τρίτη, σύμφωνα με πληροφορίες, ο ταξιτζής ενημέρωσε τον 53χρονο πως η ζημιά τελικά για να επισκευάσει το όχημα του θα ήταν περίπου 150 ευρώ. Ο 53χρονος ο οποίος βρίσκεται όπως μάθαμε σε δύσκολη οικονομική κατάσταση, πιθανόν δεν άντεξε τα λόγια του ταξιτζή και έτσι έβαλε πλώρη για τη Γέφυρα του Ευρώτα στη Σκάλα.

Όμως οι περαστικοί αντελήφθησαν τον 53χρονο να βάζει θηλιά στο λαιμό του και να κάθετε στην άκρη της γέφυρας, από την έξω πλευρά και αμέσως ειδοποίησαν την αστυνομία.
πηγή:enimerwsi.gr

Ποια επαγγέλματα ανθούν παρά την κρίση

Οι εργαζόμενοι σε βιοτεχνίες-μέλη του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΒΕΘ), που έχασαν τη δουλειά τους το 2011, βάσει έρευνας της εταιρείας δημοσκοπήσεων Interview, για λογαριασμό του ΒΕΘ υπολογίζονται σε περίπου 27.500, δηλαδή όσο ο πληθυσμός μιας μικρής πόλης.

Πάντως, κάποιοι υποκλάδοι κατόρθωσαν πέρυσι παρά την κρίση -ή εξαιτίας αυτής- να εμφανίσουν αύξηση τζίρου (το 6%-7% των ερωτηθέντων μελών του ΒΕΘ), έναντι ποσοστού 84%, που δηλώνουν ότι εμφάνισαν μείωση (κατά μέσο όρο 40%) και 9%-10%, που παρουσίασαν σταθερό κύκλο εργασιών.

Ποιοι υποκλάδοι διαφοροποιήθηκαν; Τσαγκάρηδες, ράφτες και επισκευαστές-πωλητές ποδηλάτων ήταν ανάμεσα σε αυτούς που παρουσίασαν σταθερό ή αυξημένο τζίρο, καθώς η κρίση οδηγεί ολοένα περισσότερους καταναλωτές να μεταποιούν/επισκευάζουν τα παπούτσια και τα ρούχα τους, αντί να αγοράζουν καινούργια, αλλά και να εγκαταλείπουν το αυτοκίνητό τους, προς όφελος του ποδηλάτου!

Η έρευνα, την οποία παρουσίασαν σήμερα ο πρόεδρος του ΒΕΘ, Παναγιώτης Παπαδόπουλος και ο αναλυτής της Interview, Δημήτρης Βασιλειάδης, βασίστηκε σε δείγμα 505 επιχειρήσεων Ν. Θεσσαλονίκης, ενώ έδειξε ακόμη ότι σχεδόν εννέα στους δέκα επιχειρηματίες διαφωνούν με την κατάργηση του 13ου/14ου μισθού και περίπου ισάριθμοι (91%) με τη συμπίεση των κατώτατων αποδοχών.

Παράλληλα, το 72% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι, εξαιτίας της κρίσης, καθυστερούν να καταβάλλουν τις οφειλές και υποχρεώσεις τους (προς ΙΚΑ, ΟΑΕΕ, ΔΕΚΟ,δημόσια ταμεία και προμηθευτές).

Αναφερόμενος στον αριθμό των 27.500 ανέργων του 2011, ο κ. Παπαδόπουλος διευκρίνισε ότι αυτός υπολογίστηκε βάσει της εξής αναγωγής: 50% των μελών του ΒΕΘ, ήτοι περίπου 10.000 επιχειρήσεις, που απασχολούν εργαζομένους (στις υπόλοιπες οι επιχειρηματίες είναι αυτοαπασχολούμενοι) προχώρησαν πέρυσι σε απολύσεις, με μέσο όρο απολυμένων/επιχείρηση τους 2,75 (άρα, το 27.500 προκύπτει από τον πολλαπλασιασμό). «Ο αριθμός που ανακοινώσαμε προκύπτει από απλή αναγωγή, αλλά βρίσκεται πολύ κοντά στον πραγματικό, ιδίως αν σκεφτεί κάποιος ότι καθημερινά προσέρχονται στα γραφεία του ΟΑΕΔ Κ. Μακεδονίας 114 άνεργοι», σημείωσε ο κ.Παπαδόπουλος.

Την τακτική των απολύσεων φαίνεται να προκρίνει -μέσο όρο- το 19% των ερωτηθέντων για το επόμενο διάστημα, ενώ το 66,9% προτίθενται να διατηρήσουν τους εργαζόμενους τους. Μόλις το 2,5% σκέφτεται να προσλάβει προσωπικό.

Κατά 26% μειώθηκαν οι αποδοχές των εργαζομένων σε βιοτεχνίες
Από την έρευνα προκύπτει ότι οι αποδοχές των εργαζομένων σε βιοτεχνίες συρρικνώθηκαν πέρυσι κατά 26% μέσο όρο, ενώ το 52% των επιχειρηματιών περιόρισε τις ώρες/ημέρες εργασίας. Οκτώ στους δέκα εργοδότες χαρακτηρίζουν το 2011 ως κακή χρονιά για την επιχείρησή τους, ένας στους δέκα απαντά ότι ήταν ίδια με το 2010, ενώ 7% θεωρεί ότι το 2011 ήταν καλό.

Απαισιόδοξοι εμφανίζονται επτά στους δέκα βιοτέχνες για το 2012, ενώ σε αντίστοιχο ποσοστό εκτιμούν ότι ο τζίρος της επιχείρησής τους θα μειωθεί το επόμενο εξάμηνο.

Για το 75,6% των ερωτηθέντων, οι φόροι που επιβλήθηκαν το 2011 (επιτηδεύματος, αλληλεγγύης, δομημένης επιφάνειας κ.α.) έδωσαν τη χαριστική βολή για κλείσιμο επιχειρήσεων, που ήδη είχαν συσσωρευμένα προβλήματα. Το 20,2% απάντησε ότι οι φόροι επέτειναν την ύφεση, ενώ μόλις το 1,6% θεωρεί ότι βοήθησαν στη μείωση του ελλείμματος.

«Φταίει η ανικανότητα των πολιτικών»
Ερωτηθέντες ποιος φταίει για τη σημερινή κατάσταση στην Ελλάδα, οι επιχειρηματίες δηλώνουν (μέχρι δύο επιλογές απαντήσεων), «η ανικανότητα των πολιτικών» σε ποσοστό 81,9%, ενώ ακολουθούν: διαφθορά-διαπλοκή (44,3%), μεγάλο δημόσιο/πελατειακό κράτος (23%), μεγάλη φοροδιαφυγή (12%) και ανεξέλεγκτος δανεισμός (11%).

Στο ερώτημα ποιες επιλογές θα βοηθούσαν την επιχειρηματική κοινότητα, το 69,3% «δείχνει» τη μείωση/κατάργηση φόρων. Στην ίδια ερώτηση (με τρεις επιλογές απαντήσεων) το 53,2% λέει ότι θα βοηθούσε η μείωση ασφαλιστικών εισφορών, το 35,2% και 16,7% αντίστοιχα η συρρίκνωση του αριθμού και του μισθού των δημοσίων υπαλλήλων και το 35,8% η περικοπή κρατικών δαπανών.

Ποιος είναι ο κατάλληλος χρόνος διεξαγωγής βουλευτικών εκλογών; Το 46% απαντά ότι πρέπει να γίνουν άμεσα, το 37,5% εκτιμά ότι καταλληλότερος χρόνος είναι μετά την εκπλήρωση της αποστολής της παρούσας κυβέρνησης και το 16,5% θεωρεί σκόπιμο να γίνουν στη λήξη της τετραετίας (2013).

Μόλις το 0,7% των ερωτηθέντων εκτιμά ότι η ελληνική οικονομία θα βγει από την ύφεση το 2012, ενώ το 2,2% θεωρεί ότι το φως στο τούνελ θα φανεί το 2013. Μετά το 2014 εκτιμά το 9%, ενώ για το 88,1% η ανάκαμψη θα έρθει ακόμη αργότερα.

Για «κούρεμα» πάνε 2,5 εκατ. ευρώ του ΒΕΘ
Στο μεταξύ, για «κούρεμα» ίσο με αυτό που θα γίνει στα ομόλογα, «πάνε» τα κεφάλαια ύψους 2,5 εκατ. ευρώ, που το ΒΕΘ υποχρεούται -ως νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου- να καταθέτει στην Τράπεζα της Ελλάδος. «Ποτέ δεν δώσαμε εντολή να γίνουν τα χρήματά μας ομόλογα, αλλά τώρα θα τα δούμε να μειώνονται στο ποσοστό του ‘κουρέματος’», σημείωσε ο κ. Παπαδόπουλος.

Κληθείς να σχολιάσει τη δήλωση του υπουργού Ανάπτυξης, Μ. Χρυσοχοΐδη ότι δεν έχει διαβάσει το κείμενο του Μνημονίου, απάντησε ότι «εδώ που φτάσαμε πρέπει να ξέρουμε τί λέμε» και «οι πολιτικοί να μελετούν και να προσέχουν τί υπογράφουν».
πηγή:24h.gr