Τρίτη 24 Ιανουαρίου 2012

Η συγκλονιστική ιστορία μιας μοναδικής φωτογραφίας...

Ο Kevin Carter γεννήθηκε στις 13 Σεπτεμβρίου του 1960 στο Parkmore, ένα μικρό προάστιο του Johannesburg...
34 χρόνια μετά, στις 27 Ιουλίου 1994, άφησε την τελευταία του πνοή, αυτοκτονώντας με... μονοξείδιο του άνθρακα στο πίσω μέρος του πατρικού σπιτιού του. Δίπλα του, ένα σύντομο σημείωμα, εξηγούσε τους λόγους που τον οδήγησαν σ’ αυτήν την πράξη.

Αρκετά νωρίς, στα 23 του χρόνια ο Carter ξεκίνησε να φωτογραφίζει για τις αθλητικές σελίδες της τοπικής Sunday Express. Λίγο αργότερα, σταμέσα της δεκαετίας του ’80, όταν κάλυπτε για το περιοδικό Star τον ξεσηκωμό στην Αφρική, είδε την καριέρα του να απογειώνεται και τις φωτογραφίες του να φιγουράρουν στο εξώφυλλο του περιοδικού Time.

Δουλεύοντας ως “κυνηγός” φωτογραφίας για το Reuters και την Sygma Photo NY και έχοντας τη θέση διευθυντή φωτογραφίας στην Mail&Gaurdian, ο Kevin αφιέρωσε την καριέρα του καλύπτοντας τις τρέχουσες διενέξεις στη Νότια Αφρική. Η φωτογραφική αποτύπωση του apartheid τού έδωσε μεγάλη δημοσιότητα. Οι δουλειές του άρχισαν να ταξιδεύουν σύντομα σε όλο τον κόσμο και να αποφέρουν αρκετά δημοσιογραφικά βραβεία.
Το Μάρτιο του 1993 ο Carter ταξίδεψε μαζί με το βοηθό του, Joao Silva, στο νότιο Σουδάν για να φωτογραφίσει τις κινήσεις του τοπικού επαναστατικού κινήματος. Συγκλονισμένος από τις εικόνες φτώχειας και εξαθλίωσης που απαθανάτισε με το φωτογραφικό φακό του, άρχισε να ετοιμάζει ένα ρεπορτάζ για τα θύματα της πείνας που καθημερινά έχαναν τη ζωή τους.

Στο μικρό χωριό της Αγιόντ αντίκρυσε ένα μικρό κορίτσι, γυμνό, σκελετωμένο, να σέρνεται από την πείνα. Λίγα μέτρα το χώριζαν από το σταθμό τροφοδοσίας που είχε στήσει ο ΟΗΕ, όταν ένα αρπακτικό πουλί προσγειώθηκε λίγο πιο πίσω του. Ξέρουμε τι περιμένει πάντα ένα όρνιο…

“Έξω από ένα βρώμικο δωμάτιο είδα ένα παιδί, ένα κοριτσάκι γυμνό, να κείτεται στο έδαφος”, εξομολογείται. “Το φωτογράφιζα όταν ξαφνικά είδα ένα όρνιο να στέκεται πίσω του και να περιμένει το θάνατό του. Σταμάτησα για 20 λεπτά, αλλά το πουλί παρέμενε εκεί. Το καταδίωξα, κάθισα σε ένα δέντρο και άρχισα να κλαίω…”. Λίγες μέρες μετά οι New York Times αγόρασαν τη φωτογραφία, που δημοσιεύτηκε στο επόμενο φύλλο. Η φωτογραφία προκάλεσε την κοινή γνώμη, οι κραυγές διαμαρτυρίας ήταν ουρανομήκεις: γιατί δεν βοήθησε το κοριτσάκι αλλά περίμενε να βγάλει τη φωτογραφία; 14 μήνες μετά, στις 23 Μαϊου 1994, ο Kevin Carter ανέβαινε στη σκηνή του Low Memorial Library του Πανεπιστημίου της Columbia για να παραλάβει το Pulitzer Prize for Feature Photography.

Σε φίλους εμπιστεύτηκε ότι μετάνιωσε που δε σήκωσε το παιδί να το πάει στο σταθμό τροφοδοσίας και δεν αγνόησε τις γενικές δημοσιογραφικές οδηγίες που θέλουν να μην αγγίζουν δημοσιογράφοι θύματα για το φόβο των επιδημιών. Παρόλα αυτά, πολλοί συνάδελφοι τον κατηγόρησαν ότι “Κοιτάζοντας απλά το παιδί και φωτογραφίζοντας το, έγινε ο ίδιος ακόμη ένα, πιο σύγχρονο, όρνιο…”. Οι εφιάλτες του μεγάλωναν μετά την απονομή του βραβείου. Οι Αμερικανοί τον πήγαιναν στα πολυτελή εστιατόρια της Νέας Υόρκης και αρνιόταν να φάει. Δεν κατέβαινε πια τίποτα στο στομάχι του. Περιέπεσε σε βαθιά κατάθλιψη και δε μιλούσε σε κανέναν. Με το λίγο κουράγιο που του είχε απομείνει, στους ενοχλητικούς έλεγε: “αν δεν μπορείτε να βοηθήσετε πρακτικά να σωθούν αυτά τα παιδιά εκεί κάτω, φροντίστε να μάθετε τι γίνεται εκεί κάτω”. “Οι πιο πολλοί”, έλεγε αργότερα με πίκρα, “δεν ήξεραν αν το Σουδάν είναι χώρα ή αραβικό γλυκό”… Τουλάχιστον με αυτό του έργο στοίχειωσε όλο τον κόσμο, με αποτέλεσμα να ενισχυθεί σημαντικά η αποστολή βοήθειας. Οι περισσότεροι τον κατηγόρησαν δριμύτατα, κάποιοι τον αμφισβήτησαν. Άξιζε όμως τις κατηγορίες; Αυτό το δίλημμα το πλήρωσε με τη ζωή του…

…Δύο μήνες μετά, στις 27 Ιουλίου 1994, ο Cartrer έφτασε με το αυτοκίνητό του, μέχρι τον ποταμό Braamfonteinspruit, πίσω από το πατρικό του σπίτι στο Parkmore. Προσάρμοσε ένα λάστιχο στην εξάτμιση του αυτοκινήτου του και το κατηύθηνε στο εσωτερικό του οχήματος, κλείνοντας τα παράθυρα. Στα 34 του χρόνια έφυγε από τη ζωή, πνιγμένος από θλίψη, τύψεις και ενοχές…

Το σημείωμα που βρέθηκε δίπλα του ήταν πολυσέλιδο, αλλά ακατάληπτο. Απευθυνόταν στον Joao Silva, τον άλλο αυτόπτη μάρτυρα εκείνης της τραγικής φωτογράφισης και μεταξύ άλλων έλεγε: “Αγαπητέ Θεέ, υπόσχομαι ότι δε θα πετάξω πια άλλο φαγητό στα σκουπίδια, όσο άνοστο κι αν είναι. Προσεύχομαι ότι θα προστατεύεις την ψυχή αυτού του παιδιού(…) πραγματικά, πραγματικά λυπάμαι… Ο πόνος της ζωής υπερισχύει της χαράς σε σημείο ότι η χαρά δεν υπάρχει…”.

Προσπάθησαν να κλέψουν την τσάντα από θύμα τροχαίου

Μέρα μεσημέρι, στην Αγίου Κωνσταντίνου, κάτω από την Ομόνοια. Η βροχή και ένα απότομο φρενάρισμα προκαλούν τρακάρισμα. Το οποίο έσπευσαν να εκμεταλλευθούν κάποιοι καλοθελητές!

Εξαιτίας της βροχής ο δρόμος γλιστρούσε και δεν ήθελε πολύ να γίνει το... κακό! Ένα Skoda Fabia φρενάρει, η μηχανή που ακολουθεί δεν προλαβαίνει να σταματήσει και μπαμ!

Ο οδηγός του αυτοκινήτου είναι καλά, μόνο ο προφυλακτήρας του έπαθε ζημιά. Και ο οδηγός της μηχανής σηκώνεται χωρίς να έχει πάθει τίποτα. Η κοπέλα που ήταν μαζί του, όμως, παραμένει στο οδόστρωμα, ακίνητη, μέχρι να φτάσει στο ασθενοφόρο. Και εκείνη τη στιγμή, κάποιοι αλλοδαποί βλέπουν την τσάντα της πεσμένη επίσης στο δρόμο.

Και τη λιγουρεύονται... Αλλά πριν προλάβουν να πλησιάσουν, φτάνει η αστυνομία, που κυκλώνει την κοπέλα και την προστατεύει.
πηγή:newsit.gr 

Φόλες σε αδέσποτα στα Τρίκαλα

Σε μάστιγα τείνει εξελιχθεί η θανάτωση αδέσποτων σκυλιών στα Μεγάλα Καλύβια Τρικάλων. Σύμφωνα με καταγγελία κατοίκου της περιοχής το πιο πρόσφατο περιστατικό σημειώθηκε προχθές το βράδυ όταν άγνωστος πέρασε με το αυτοκίνητό του έξω από το σπίτι οικογένειας που τάιζαν καθημερινά 5 αδέσποτα κουτάβια.

Επιβραδύνοντας σταμάτησε λίγα μέτρα έξω από την αυλή κατεβάζοντας τέσσερα πλαστικά δοχεία γεμάτα με γάλα και δηλητήριο και τα οποία τοποθέτησε κοντά στα αδέσποτα.

Τα τέσσερα από τα πέντε σκυλιά δεν τη γλίτωσαν με την οικογένεια να έχει προβεί ήδη σε καταγγελία ενημερώνοντας τις φιλοζωικές οργανώσεις.

Όπως τονίζει και η καταγγέλλουσα «οι κανόνες του συνδρόμου «κλειστης κοινωνίας» δεν πρέπει να υπερβούν την ανθρωπιά!» Για να δούμε...
πηγή:thessalianews.gr

Καταγγελία 19χρονης στο Αστυνομικό Τμήμα Καλαμπάκας για υπόθεση μαστροπείας

Υπόθεση μαστροπείας, ερευνά το Αστυνομικό Τμήμα Καλαμπάκας, μετά την προσέλευση 19χρονης Βουλγάρας που κατήγγειλε τον ιδιοκτήτη bar της ευρύτερης περιοχής της Καλαμπάκας.

Σύμφωνα με πληροφορίες του trikalanews.gr, η 19χρονη κατήγγειλε ότι δέχθηκε ξυλοδαρμό από τον ιδιοκτήτη του bar, που εργάζεται, προκειμένου να δεχθεί να συμμετάσχει σε … «βίζιτες».

Η 19χρονη, προσήλθε και στο Νοσοκομείο Τρικάλων, προκειμένου να εξεταστεί από γιατρούς και να αποκτήσει την ιατρική γνωμάτευση που θα επιβεβαιώνει ότι έπεσε θύμα ξυλοδαρμού όπως αναφέρει στην μήνυση που κατέθεσε σε βάρος του ιδιοκτήτη του bar.

Το Αστυνομικό Τμήμα Καλαμπάκας, διερευνά την υπόθεση και αναζητά τον Τρικαλινό ιδιοκτήτη του συγκεκριμένου bar.
πηγή:trikalanews.gr

Άγρια δολοφονία δύο παιδιών που σκόπευαν να κλεφτούν

Σοκ και προβληματισμό στις διωκτικές Αρχές της Θεσσαλονίκης προκάλεσε αργά χθες το βράδυ η ταυτοποίηση των δύο πτωμάτων, ενός άντρα και μιας γυναίκας, που είχαν βρεθεί το περασμένο Σάββατο σε προχωρημένη σήψη σε αγροτική περιοχή του Λαγκαδά.

Οπως αποκαλύφθηκε, επρόκειτο για έναν 16χρονο πομακικής καταγωγής από την Ξάνθη και μια 15χρονη Βορειοηπειρώτισσα, παιδιά οικογενειών ρακοσυλλεκτών. Τα σπίτια των παιδιών βρίσκονται σε κοντινή απόσταση στην Ανω Πόλη Θεσσαλονίκης και όπως προκύπτει από τις πρώτες καταθέσεις είχαν ερωτικό δεσμό. Η εξαφάνισή τους δηλώθηκε πριν από έναν μήνα κι έκτοτε δεν είχε βρεθεί ίχνος τους.

Το πρωί του Σαββάτου ένας κάτοικος του χωριού Ανάληψη κοντά στον Λαγκαδά βρήκε κάτω από μπάζα και σκουπίδια τα πτώματα. Ο ιατροδικαστής που έφτασε στο σημείο διαπίστωσε ότι τα παιδιά είχαν χτυπηθεί στο κεφάλι και το στήθος με βαρύ αντικείμενο, πιθανόν κάποιο σκαπτικό εργαλείο ή τσεκούρι.

Οι αστυνομικοί θεωρούν ότι το διπλό έγκλημα έγινε σε άλλη περιοχή και ότι τα θύματα μεταφέρθηκαν στον σκουπιδότοπο του Λαγκαδά.

Ως αργά χθες εξετάζονταν στην Ασφάλεια μαρτυρίες, σύμφωνα με τις οποίες οι δύο νέοι σκόπευαν να κλεφτούν, γεγονός που είχε προκαλέσει αντιδράσεις στις οικογένειές τους.
πηγή:tsantiri.gr

Επιστήμονες δημιούργησαν το πρώτο μαγνητικό σαπούνι

Βρετανοί και άλλοι επιστήμονες κατασκεύασαν το πρώτο σαπούνι στον κόσμο, που ανταποκρίνεται σε μαγνητικά πεδία και συνεπώς...
δικαιούται τον τίτλο του πρώτου μαγνητικού σαπουνιού στην ιστορία.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή Τζούλιαν Ιστόου του πανεπιστημίου του Μπρίστολ, που δημοσίευσαν τη σχετική μελέτη στο γερμανικό χημικό περιοδικό «Angewandte Chemie», σύμφωνα με το BBC, δημιούργησαν ένα σαπούνι που μοιάζει απολύτως με κανονικό σαπούνι, όμως περιέχει μικροσκοπικά άτομα σιδήρου, με αποτέλεσμα να έλκεται από μαγνήτες, όταν τοποθετείται σε οργανικό διάλυμα.

Αυτό σημαίνει, στην πράξη, ότι τόσο το ίδιο το υλικό του σαπουνιού, όσο και τα υλικά που αυτό διαλύει και καθαρίζει, μπορούν εύκολα να απομακρυνθούν με την εφαρμογή ενός κοντινού μαγνητικού πεδίου. Μετά από περαιτέρω βελτίωση, το σαπούνι θα ήταν δυνατό να αξιοποιηθεί για τον καθαρισμό πετρελαιοκηλίδων ή νερού με απόβλητα.

Το απλό σαπούνι καθαρισμού περιέχει συνθετικά μακρά μόρια, που αντιδρούν χημικά με διαφορετικό τρόπο στις δύο άκρες τους. Στη μία άκρη, το μόριο έλκεται από το νερό και στην άλλη απωθείται από αυτό. Η καθαριστική δράση του, προέρχεται από την ικανότητά του να προσκολλάται σε ελαιώδεις ρυπαρές επιφάνειες, καθώς τα μόρια του -στην άκρη που «σιχαίνεται» το νερό- διασπούν τα μόρια της βρώμικης επιφάνειας.

Στη συνέχεια, τα μόρια που «αγαπούν» το νερό, συγκεντρώνονται σε σταγόνες, που στρέφονται προς τα έξω. Προσθέτοντας άτομα σιδήρου σε αυτά τα «εξωστρεφή» μόρια, οι ερευνητές τα ανάγκασαν να έλκονται από μαγνήτες, όπως συμβαίνει με τα κανονικά ρινίσματα σιδήρου.

Η εργασία βρίσκεται ακόμα σε πειραματικό στάδιο, αλλά οι επιστήμονες προσδοκούν ότι θα προκύψουν χρήσιμες πρακτικές εφαρμογές στο μέλλον. Προς το παρόν, πάντως, δεν αναμένεται να εμφανιστούν σύντομα στο εμπόριο μαγνητικά σαπούνια για νοικοκυριά.

Πρώτη τεχνητή καρδιά σε άνθρωπο στη Γαλλία

Στη Γαλλία, πρόκειται να γίνει η δοκιμή σε άνθρωπο της πρώτης τεχνητής καρδιάς, την οποία δημιούργησε ο καρδιοχειρουργός, εμπνευστής της τεχνητής βαλβίδας, Αλέν Καρπεντιέ.

Η τεχνητή καρδιά θα αποτελείται από δεξιά και αριστερή κοιλία και τις τέσσερις καρδιακές βαλβίδες, σαν το κανονικό όργανο, ενώ θα περιέχει το δικό της ερεθισματαγωγό σύστημα το οποίο θα της επιτρέπει να αναγνωρίζει και να ανταποκρίνεται κατάλληλα στις ανάγκες του ασθενούς στην καθημερινότητά του.

Η τεχνητή καρδιά αναμένεται να δοκιμαστεί εντός του 2012 σε 4 με 5 ασθενείς με καρδιακή ανεπάρκεια τελικού σταδίου.

Εάν λειτουργήσει, όπως αναμένεται, τότε θα είναι πολύ θετικό νέο, αφού κάθε χρόνο 100 χιλιάδες άνθρωποι περιμένουν μόσχευμα καρδιάς και βρίσκουν μόλις 5 χιλιάδες.

Εδώ στην Ελλάδα υπάρχουν χιλιάδες άνθρωποι με φτώχεια τελικού σταδίου..Μήπως να φτιάξουμε μια τεχνητή τσέπη;
πηγή:prionokordela.gr

Μέχρι Δευτέρα και ... 13 Φεβρουαρίου η προθεσμία για επίσημη προσφορά για το PSI...

Ολοκληρώθηκε πριν από λίγη ώρα η συζήτηση για την ανταλλαγή των ελληνικών ομολόγων στη συνεδρίαση του Eurogroup στις Βρυξέλλες, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη. Το θέμα που εστιάζουν τώρα, είναι οι δυο νέες συνθήκες για το δημοσιονομικό σύμφωνο και το ESM.

Σύμφωνα με συνεργάτες του υπουργού Οικονομικών, Ευάγγελου Βενιζέλου, που βρίσκονται μέσα στην αίθουσα συνεδριάσεων, η συζήτηση για το PSI και το νέο πρόγραμμα στήριξης της Ελλάδας ήταν ουσιαστική και εποικοδομητική.

Οι διαβουλεύσεις αναμένεται να συνεχισθούν με τον ιδιωτικό τομέα στο πλαίσιο της απόφασης της 26ης- 27ης Οκτωβρίου, με στόχο η επίσημη προσφορά να γίνει μέχρι 13 Φεβρουαρίου. Η ολοκλήρωση του PSI συνδέεται με την πρόοδο που πρέπει να επιτευχθεί ως προς το νέο πρόγραμμα.
πηγή:paraskhnio.gr

Ισχυρή ηλιακή έκρηξη επηρεάζει τη Γη

Η πιο ισχυρή ηλιακή έκρηξη από το 2005 έχει ξεκινήσει να πλήττει την Γη, βομβαρδίζοντας τον πλανήτη μας με μαγνητικά σωματίδια που είναι δυνατόν να προκαλέσουν διαταραχές στις δορυφορικές τηλεπικοινωνίες, ανακοίνωσαν οι αμερικανικές αρχές. Η έκρηξη, που ξεκίνησε την Κυριακή σε σημείο κοντά στο κέντρο του Ηλίου, θα εξακοντίζει σωματίδια πρωτονίων προς τον....

πλανήτη μας έως την Τετάρτη, προειδοποίησε η Εθνική Διοίκηση Ωκεανών και Ατμόσφαιρας (ΝΟΑΑ). «Η έκρηξη από μόνη της δεν έχει κάτι το εντυπωσιακό, αλλά εξαπολύει στο διάστημα μία τεράστια μαγνητικής φόρτισης μάζα πλάσματος με την τρομακτική ταχύτητα των 6,4 εκατ. χλμ/ ώρα», τονίζει στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Νταγκ Μπίσεκερ, φυσικός στο Διαστημικό Κέντρο Μετεωρολογικών Προβλέψεων της NASA.

Η γεωμαγνητική καταιγίδα που θα προκληθεί από τον Ήλιο ναι μεν θα είναι η εντονότερη από το 2005, αλλά είναι διαβαθμισμένη μόλις στο επίπεδο 3 της 5βαθμης κλίμακας, τόνισε ο ίδιος. Συνεπώς, αν και χαρακτηρίζεται «δυνατή», δεν θεωρείται σφοδρή.

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της ΝΟΑΑ, ένα φαινόμενο κατηγορίας 3 μπορεί να προκαλέσει διαταραχές στα πληροφοριακά συστήματα που έχουν τοποθετηθεί σε δορυφόρους, όπως και στις ραδιοεπικοινωνίες στο επίπεδο των πόλων. Η εναέρια κυκλοφορία, οι πετρελαϊκές εξέδρες και οι εξερευνητικές ομάδες ενδέχεται να αντιμετωπίσουν κάποιες ενοχλήσεις σε διάφορες περιοχές.

«Δεν αναμένουμε κάποιον μεγαλύτερο αντίκτυπο από ένα συμβάν τέτοιου τύπου», τονίζει ο Μπίσεκερ.

πηγή:trelokouneli.gr

Ένταση στις σχέσεις Τουρκίας-Γαλλίας για το Αρμενικό

Τα μέτρα που θα λάβει η Τουρκία εναντίον της Γαλλίας σε περίπτωση που γίνει νόμος το νομοσχέδιο για τη γενοκτονία των Αρμενίων, ήταν το θέμα που συζητήθηκε κατά τη χθεσινή συνεδρίαση της Κεντρικής Επιτροπής του τουρκικού κυβερνώντος Κόμματος Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης.

Σύμφωνα με την εφημερίδα «Μιλιέτ» η ανάκληση του πρεσβευτή στο Παρίσι για μεγάλο διάστημα και η τουρκική διπλωματική εκπροσώπηση στη Γαλλία σε χαμηλότερο δυνατό επίπεδο, είναι μεταξύ των μέτρων που συζητήθηκαν.

Συζητήθηκαν, επίσης, μέτρα όπως η αναζήτηση διεθνών μέσων για την αντιμετώπιση της κατάστασης που έχει διαμορφωθεί μετά την απόφαση της γαλλικής γερουσίας, ο αποκλεισμός των γαλλικών εταιρειών από διαγωνισμούς έργων της Τουρκίας, η ανάκληση του στρατιωτικού ακολούθου της Τουρκίας στη Γαλλία και η μη ανανέωση των διαπιστευτηρίων του Γάλλου στρατιωτικού ακολούθου στην Τουρκία και το κλείσιμο του εναέριου χώρου και των χωρικών υδάτων της Τουρκίας, σε γαλλικά πολεμικά αεροσκάφη και πλοία.

Η ‘Αγκυρα προς το παρόν δεν έχει κάνει λόγο για λήψη συγκεκριμένων μέτρων. Στην ανακοίνωση που εξέδωσε λίγο μετά τα μεσάνυχτα το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών απειλήθηκε η λήψη μέτρων αν τελικά πάρει μορφή νόμου το νομοσχέδιο μετά από σχετική έγκριση του Προέδρου Σαρκοζί.
πηγή:troktiko.eu