Ο “αρχικοριός” της ΕΥΠ έχει επιστρατευτεί για την αντιμετώπιση του παραεμπορίου, παρακολουθώντας μάλιστα υψηλόβαθμα στελέχη δημοτικών αστυνομιών.
Την αποκάλυψη αυτή έκανε την Τρίτη, ανώτερο στέλεχος του υπουργείου Ανάπτυξης, ενώ άφησε αιχμές για απροθυμία συνεργασίας του ΣΔΟΕ, όταν η φοροδιαφυγή από την παράνομη διακίνηση ρούχων, παπουτσιών, μηχανημάτων κι άλλων βιομηχανικών προϊόντων αγγίζει τα 4,5 με 5 δις. ευρώ.
Ειδικότερα, όπως αναφέρει η εφημερίδα «Ημερησία» κατά τη διάρκεια άτυπης συνάντησης αξιωματούχου του υπουργείου Ανάπτυξης με δημοσιογράφους το στέλεχος αναφέρθηκε στην τελευταία απόφαση της επιτροπής για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής.
Σύμφωνα με αυτή θα δημιουργηθεί ένα ενιαίο επιχειρησιακό κέντρο το οποίο θα συντονίζει τις ενέργειες των αρμοδίων ελεγκτικών υπηρεσιών.
Η ίδια πηγή θέλοντας να δείξει τη διάσταση που έχει λάβει το παραεμπόριο αποκάλυψε πως στέλεχος άλλου υπουργείου του μετέφερε: «Η ΕΥΠ παρακολουθεί κορυφαία στελέχη δημοτικής αστυνομίας μεγάλων δήμων. Ερευνά το ενδεχόμενο συμμετοχής τους σε παράνομη διάθεση εμπορευμάτων και κυρίως κατασχεμένων προϊόντων».
Αίσθηση επίσης προκαλούν οι αιχμές που άφησε σχετικά με τη στάση του ΣΔΟΕ απέναντι στην αντιμετώπιση του παραεμπορίου: «Έξι μήνες το υπουργείο Ανάπτυξης ζητά τη δημιουργία ενιαίου επιχειρησιακού κέντρου, αλλά ο επικεφαλής του ΣΔΟΕ, Γιάννης Διώτης, αντιδρά. Λέει ό,τι δε θέλει να συμμετάσχει αφού έχει πολλές άλλες υποθέσεις να χειριστεί», υποστήριξε το στέλεχος του υπουργείου Ανάπτυξης.
Ακόμα, σύμφωνα με την «Ημερησία», Το ΣΔΟΕ και η ΕΛΑΣ ζήτησαν να αυτοεξαιρεθούν από την καταστροφή των παράνομων εμπορευμάτων. Έτσι μπορούν να τα καταστρέφουν μόνο η δημοτική αστυνομία, οι ελεγκτές του υπουργείου Ανάπτυξης και τα Κλιμάκια Ελέγχου Λαϊκών Αγορών και Υπαίθριου Εμπορίου των Περιφερειών.
Οι δρόμοι του παραεμπορίου
Τέλος, η ίδια πηγή του υπουργείου Ανάπτυξης περιγράφοντας τους δρόμους της παράνομης διακίνησης των εμπορευμάτων, είπε: Φτάνουν στη χώρα μας με δύο τρόπους, είτε με κοντέινερ από την Άπω Ανατολή είτε μέσω Ιταλίας ως ευρωπαϊκά προϊόντα.
Στη συνέχεια αυτά μεταφέρονται σε κέντρα συλλογής και διαλογής στην Αγία Βαρβάρα, τον Κολωνό, τα Σεπόλια, τον Ασπρόπυργο και σε αντίστοιχες περιοχές της Θεσσαλονίκης.
Από εκεί μικρότεροι έμποροι παίρνουν τα προϊόντα και τα κατευθύνουν σε ημί-νόμιμα σημεία χονδρικής και λιανικής.
Σε αυτά έρχονται και ψωνίζουν νόμιμοι και παράνομοι πλανόδιοι έμποροι αλλά και καταστηματάρχες.
Με αυτόν τον τρόπο τα εμπορεύματα, χωρίς ή με παραποιημένα παραστατικά, καταλήγουν στους καταναλωτές.
Την αποκάλυψη αυτή έκανε την Τρίτη, ανώτερο στέλεχος του υπουργείου Ανάπτυξης, ενώ άφησε αιχμές για απροθυμία συνεργασίας του ΣΔΟΕ, όταν η φοροδιαφυγή από την παράνομη διακίνηση ρούχων, παπουτσιών, μηχανημάτων κι άλλων βιομηχανικών προϊόντων αγγίζει τα 4,5 με 5 δις. ευρώ.
Ειδικότερα, όπως αναφέρει η εφημερίδα «Ημερησία» κατά τη διάρκεια άτυπης συνάντησης αξιωματούχου του υπουργείου Ανάπτυξης με δημοσιογράφους το στέλεχος αναφέρθηκε στην τελευταία απόφαση της επιτροπής για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής.
Σύμφωνα με αυτή θα δημιουργηθεί ένα ενιαίο επιχειρησιακό κέντρο το οποίο θα συντονίζει τις ενέργειες των αρμοδίων ελεγκτικών υπηρεσιών.
Η ίδια πηγή θέλοντας να δείξει τη διάσταση που έχει λάβει το παραεμπόριο αποκάλυψε πως στέλεχος άλλου υπουργείου του μετέφερε: «Η ΕΥΠ παρακολουθεί κορυφαία στελέχη δημοτικής αστυνομίας μεγάλων δήμων. Ερευνά το ενδεχόμενο συμμετοχής τους σε παράνομη διάθεση εμπορευμάτων και κυρίως κατασχεμένων προϊόντων».
Αίσθηση επίσης προκαλούν οι αιχμές που άφησε σχετικά με τη στάση του ΣΔΟΕ απέναντι στην αντιμετώπιση του παραεμπορίου: «Έξι μήνες το υπουργείο Ανάπτυξης ζητά τη δημιουργία ενιαίου επιχειρησιακού κέντρου, αλλά ο επικεφαλής του ΣΔΟΕ, Γιάννης Διώτης, αντιδρά. Λέει ό,τι δε θέλει να συμμετάσχει αφού έχει πολλές άλλες υποθέσεις να χειριστεί», υποστήριξε το στέλεχος του υπουργείου Ανάπτυξης.
Ακόμα, σύμφωνα με την «Ημερησία», Το ΣΔΟΕ και η ΕΛΑΣ ζήτησαν να αυτοεξαιρεθούν από την καταστροφή των παράνομων εμπορευμάτων. Έτσι μπορούν να τα καταστρέφουν μόνο η δημοτική αστυνομία, οι ελεγκτές του υπουργείου Ανάπτυξης και τα Κλιμάκια Ελέγχου Λαϊκών Αγορών και Υπαίθριου Εμπορίου των Περιφερειών.
Οι δρόμοι του παραεμπορίου
Τέλος, η ίδια πηγή του υπουργείου Ανάπτυξης περιγράφοντας τους δρόμους της παράνομης διακίνησης των εμπορευμάτων, είπε: Φτάνουν στη χώρα μας με δύο τρόπους, είτε με κοντέινερ από την Άπω Ανατολή είτε μέσω Ιταλίας ως ευρωπαϊκά προϊόντα.
Στη συνέχεια αυτά μεταφέρονται σε κέντρα συλλογής και διαλογής στην Αγία Βαρβάρα, τον Κολωνό, τα Σεπόλια, τον Ασπρόπυργο και σε αντίστοιχες περιοχές της Θεσσαλονίκης.
Από εκεί μικρότεροι έμποροι παίρνουν τα προϊόντα και τα κατευθύνουν σε ημί-νόμιμα σημεία χονδρικής και λιανικής.
Σε αυτά έρχονται και ψωνίζουν νόμιμοι και παράνομοι πλανόδιοι έμποροι αλλά και καταστηματάρχες.
Με αυτόν τον τρόπο τα εμπορεύματα, χωρίς ή με παραποιημένα παραστατικά, καταλήγουν στους καταναλωτές.
πηγή:directnews.gr









