Παρασκευή, 3 Φεβρουαρίου 2017

Σήραγγες Τεμπών: Ένα όνειρο δεκαετιών, ολοκληρώνεται τέλος Μαρτίου

Σε φάση ολοκλήρωσης βρίσκεται ο αυτοκινητόδρομος Αθήνας – Θεσσαλονίκης που άρχισε να κατασκευάζεται το 1970, με την μεγαλύτερη οδική σήραγγα των Βαλκανίων μήκους 6 χλμ. στα Τέμπη -δια στόματος υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη- να παραδίδεται και αυτή στην κυκλοφορία τον Μάρτιο του 2017.

Ο υπουργός -ο οποίος χθες επισκέφθηκε το έργο- δήλωσε σχετικά με το ποσοστό προόδου των κατασκευαστικών εργασιών, πως: «Η μεγαλύτερη σήραγγα των Βαλκανίων έχει ολοκληρωθεί. Γίνεται μια προσπάθεια ώστε να τα καταφέρουμε τέλος Μαρτίου να έχουν τελειώσει και οι υπολειπόμενες εργασίες, για να ολοκληρωθεί επιτέλους το όνειρο που είχαν οι παππούδες μας, οι γονείς μας. Και σήμερα, θα το ζήσουμε εμείς και τα παιδιά μας. Πιστεύω ότι είμαστε σε παρά πολύ καλό δρόμο και θα καταφέρουμε τέλος Μαρτίου να ολοκληρωθεί αυτό το έργο δεκαετιών για τη χώρα».

Έτσι με την πλήρη ανάπτυξη του τμήματος Μαλιακός – Κλειδί και την παράδοση του «Αυτοκινητοδρόμου Αιγαίου», εκσυγχρονίζεται πλήρως ο οδικός άξονας Αθήνας – Θεσσαλονίκης.

Σήμερα, έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες πολιτικού μηχανικού, η βαφή της σήραγγας και οι ασφαλτικές στρώσεις. Σε εξέλιξη είναι οι ηλεκτρομηχανολογικές (Η/Μ) εγκαταστάσεις και τα συστήματα ασφάλειας, καθώς και οι διαδικασίες δοκιμών και ελέγχων, με το συνολικό ποσοστό ολοκλήρωσης της σήραγγας να ανέρχεται στο 98%.

Συνολικά, το αντικείμενο εργασιών της εταιρίας παραχώρησης «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» είναι πρώτον, η ανακατασκευή και αναβάθμιση του υφιστάμενου αυτοκινητόδρομου μήκους 230 χλμ. από τις Ράχες του Νομού Φθιώτιδος έως το Κλειδί του Νομού Ημαθίας μαζί με την κατασκευή 3 νέων κόμβων (Βόρειου Κόμβου Κατερίνης, ημικόμβου Κορινού, ημικόμβου Αιγινίου).

Δεύτερον, η κατασκευή και λειτουργία των νέων τμημάτων αυτοκινητόδρομου μήκους 25 χλμ. από τον Ευαγγελισμό του Νομού Λάρισας έως τη Σκοτίνα του Νομού Πιερίας, το οποίο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων 3 δίδυμες σήραγγες, 20 γέφυρες και τεχνικά.

Τρίτον, την κατασκευή και λειτουργία 5 νέων Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ), 4 κέντρων λειτουργίας και συντήρησης (ΚΛΣ), και τουλάχιστον 5 μετωπικών Σταθμών Διοδίων.

Τέταρτον, τη λειτουργία και συντήρηση του αυτοκινητόδρομου για 30 χρόνια, μέσω ενός πλήρως εξοπλισμένου Κέντρου Διαχείρισης στη Λάρισα, σύμφωνα με τις ισχύουσες προδιαγραφές ασφάλειας.

Ο κ. Σπίρτζης, υπήρξε κατηγορηματικός στις αιτιάσεις μερίδας του Τύπου, που έκαναν λόγο για «πριμ επιτάχυνσης» προκειμένου να ολοκληρωθεί το έργο τον ερχόμενο Μάρτιο:

«Το έργο αυτό είχε προχωρήσει παρά πολύ. Δεν υπήρχε κανένας λόγος να δοθεί πριμ επιτάχυνσης παρά τις απαιτήσεις των παραχωρησιούχων και των εργοληπτών. Η συμφωνία που έγινε δεν περιλαμβάνει ούτε ένα ευρώ πριμ επιτάχυνσης. Υπήρχαν ειλημμένες αποφάσεις των διαιτητικών δικαστηρίων. Και εκεί έγινε διαπραγμάτευση και εξοικονομήθηκαν περίπου 36 εκατ. Δόθηκαν λιγότερα χρήματα από αυτά που είχαν εκδικαστεί στα διαιτητικά δικαστήρια».

Με την ολοκλήρωση και παράδοση του «Αυτοκινητοδρόμου Αιγαίου», αποσοβήθηκε πλήρως ο κίνδυνος επιστροφής 936 εκατ. ευρώ στην Ευρωπαϊκή Ένωση από τη χώρα μας, τα οποία αφορούν τις χρηματοδοτήσεις που είχαν δοθεί στα πλαίσια του Γ΄ ΚΠΣ και του ΕΣΠΑ. Γεγονός, που θα είχε βαρύτατες συνέπειες για την ελληνική οικονομία.

Η αναγκαιότητα για την υπογραφή της εν λόγω συμφωνίας προέκυψε εξ αιτίας των καθυστερήσεων στην ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου -που θα είχαν σαν συνέπεια την ολοκλήρωσή του σε χρόνους πέραν του 2018- με ότι αυτό συνεπάγονταν για την οδική ασφάλεια των χρηστών που θα εξακολουθούσαν να κινούνται για δύο επί πλέον έτη στην σημερινή Παλαιά Εθνική Οδό Ευαγγελισμού – Σκοτίνας.

Όσον αφορά τα διόδια στα Τέμπη ο κ. Σπίρτζης, εξήγησε, ότι «στα Τέμπη και σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους θα γίνουν οι σταθμοί των διοδίων που είχαν προβλεφθεί στις αρχικές συμβάσεις. Ο στόχος μας είναι στις αρχές του 2018 να μην έχουμε πουθενά μετωπικά διόδια, αφού θα υπάρχει το αναλογικό σύστημα διοδίων».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου